Gestopt met kolven, maar wat geven bij avondje weg?

Discussion in 'Borstvoeding' started by suus1983, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    Hoi,

Ik ben 2 weken geleden gestopt met kolven, was er zat van en e lise is 14 maanden, dus kon naar mijn idee wel stoppen.

Nu voed ik dus op niet-werkdagen gewoon op verzoek en krijgt ze op werkdagen op het kdv een flesje halfvolle melk of thee/water.
    Ze drinkt altijd voor het slapen gaan nog wel bij mij.

Wat geven jullie dan als jullie eens een avondje weg zijn?

Ik heb nog een stuk of 20 flesjes in de vriezer, maar ook die gaan natuurlijk een keer op. Wat dan eigenlijk? Gewoon een flesje halfvolle melk of niets?

Mijn zoontje kreeg op die leeftijd niets meer voor het slapen, maar zij is dat natuurlijk nu nog zo gewend.

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Wauw! Goed hoor.

Ik ben hier ook gestopt (3 wk geleden en mijn diepvries is nu ook leeg) met kolven wat een vrijheid :) Maar dat terzijde. Seph is nog flink wat jonger dus hij krijgt gewoon een flesje kunstvoeding al ik er niet ben (2 dg kdv en heeeel sporadisch in de avond). Ik vervang melk dus nog compleet voor melk... (opvolgmelk in mijn geval)

Ik verwacht niet dat je de komende 20 avonden elke avond weg bent dus wellicht heeft ze die voeding ook wel niet meer nodig tegen de tijd dat je vriezer leeg is....

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier kreeg Thirza bij onze gastouder, als wij een avondje weg waren, gewoon geen melk. Gaf dan wel sojamelk mee, (KMA, vandaar), dat kon ze dan drinken als ze zin had, (meestal wel). Soms at ze daar een bordje pap dan nog.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

He, ook gestopt met kolven!
    Ja, jouw meiske is natuurlijk al iets ouder dan de mijne maar gewoon wat warme melk? Is dat geen optie?

Ik gebruik mijn voorraad nog om tot zijn 1e verjaardag een flesje mee te kunnen geven naar de "kluifjes" ;) en daarna is het op.

Mijn plan was dus eigenlijk om dat gewoon wat wat melk te geven voor het slapen gaan, heb er nooit bij stilgestaan waarom niet.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

@johannal: nee, ik ben eigenlijk nooit weg, enkel 1 avond in de week volg ik een deeltijdstudie, maar ze krijgt de melk uit de vriezer nog wel mee naar het kdv, dus gaat rap.

@elmo: ja, ook maar gestopt, was er super zat van. Waarom geen warme melk eigenlijk alleen maar omdat jesper dat ook niet meer kreeg op deze leeftijd, maar aan de andere kant, waarom ook niet gewoon een flesje.

@rozemarijke: thirza viel dan wel gewoon in slaap. Ach, misschien ook een keer gewoon proberen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Stijn drinkt eigenlijk niet eens voor het slapen gaan. Rond etenstijd drinkt hij nog en eventjes na het eten gaat hij naar bed. Hij meldt zich 's morgens weer (soms heul heul vroeg, maar soms ook echt laat - 8.30 uur!).

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    De enkele keer dat ik weg ben savonds, krijgt mijn meisje een flesje opgewarmde koeiemelk, gaat prima!

Share This Page