afbouwen, borst(en) doen zooooo extreem zeer!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Marieken, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    het afbouwen lukt gewoon niet, ik drink me ziek aan salie thee, heb eerst de nacht voedingen laten vallen wat redelijk ging maar dat waren dan ook mini voedingen, en laat haar nu savonds en sochtends de borsten maar half leeg drinken maar dan nog staan ze binnen no time op knappen!

ik had altijd al last van stuwing en daardoor altijd zere borsten maar nu is het gewoon niet uit te houden. steken, branden.. als een van de kinderen er tegen aan stoot verga ik van de pijn.
    ze zijn knoert hard en bobbelig, lekken en dat deden ze nooit overdag..
    heb vast een afspraak bij de ha voor morgen. links lijkt het trouwens al wel beter door te hebben dan rechts..

het liefste zou ik zsm helemaal leeg kolven/voeden zodat ze weer even rust hebben maar ja, dan pep ik de productie weer op natuurlijk.

wat kan ik doen om de pijn te verlichten en zsm af te bouwen?
    (heb over 2,5 uur pas weer een kolf of eigen kind tot beschikking)

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Zo snel mogelijk afbouwen kan ik je niet mee helpen, om de ergste pijn nu te verlichten kan je met je hand kolven. Op het begin pijnlijk omdat je borsten zo vol zitten, maar je kan er zo flink wat uit krijgen.
    Je vingers onder jw borst leggen je je duim boven op je borst, dan je vingers en duim naar elkaar bewegen, richting je tepel, hopelijk helpt het iets!

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,823
    5,957
    113
    Female
    Ik zou eigenlijk wel de boel even helemaal leeg laten drinken! Want 1x leegdrinken zal je productie niet naar een hoger niveau tillen..
    Je nachtvoedingen zijn er nu af, dat is de eerste stap. Ik snap heel goed dat je snel wil afbouwen, maar jouw borsten willen dat gewoon niet...Je zal het echt stap voor stap moeten doen.
    Probeer te voorkomen dat je met bobbelborsten zit, voor je het weet heb je een borstontsteking te pakken..
    Voor nu kan je een warme doek op je borst leggen en proberen even handmatig de druk er af te halen..

Wat je kan doen trouwens is eens met een contactpersoon van LLL of VBN bellen:
    VBN: 0343-576626
    LLL: 0111-413189
    Wie weet dat ze je toch nog wat goede tips kunnen geven!

Heel veel succes!

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    thanks damens! ik ga even de druk verminderen tot ik thuis ben :) dan mag madam haar best doen :D

mocht er nog iemand tips hebben,dan hoor ik het graag,

5. Aloe

Aloe Niet meer actief

Mijn lactatiekundige heeft ooit eens gezegd dat je de borsten ook kan resetten door ze als het ware een keer helemaal leeg te kolven.

Bij mij heeft dit idd geholpen.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    nou met die tip in mn achterhoofd ga ik me vanavond heeeeerlijk leeg kolven na het voeden hahaha
    loop al dagen met volle borsten, wordt/blijf er snachts ook wakker door. heel irri wanneer de kinderen eindelijk wel slapen.

net met handkolven hoefde ik maar een klein beetje druk te zetten aan de zijkant en het spoot er al uit hahaha voelt al iets beter zo. gelukkig bijna naar huis.

7. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Het is sowieso heel belangrijk dat je niet te snel af wilt bouwen. 1 voeding tegelijk eraf halen (de middelste zodat er dan steeds ongeveer net zoveel tijd tussen de andere voedingen zit) en dat dan een paar dagen zo volhouden. Daarna pas een volgende voeding eraf halen.
    Misschien handig om even een berichtje te plaatsen in het forum gedeelte 'vraag de lactatiekundige'. Die kan je daar goed mee helpen!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    De salvia druppels van A. Vogel remmen ook de productie de saliethee werkte bij mij niet de druppels wel.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    arnhem
    de tip om weer helemaal leeg te kolven/drinken was een topper. en wat was dat heerlijk hahahaha
    nu maken mn boobs nog maar 1 voeding volledig aan, alleen de avond zitten ze nog (te) vol. daardoor gaat het met de borstontsteking ook een stuk beter. ben wel even bij de ha geweest en krijg een medicijn om de bv zsm te stoppen zodat ik geen antibiotica nodig heb voor de ontsteking (zonder melk zullen de borsten zich zelf herstellen)
    met de medicijnen begin ik vanavond maar mag dan niet meer voeden oid dus vanavond zal mijn laatste borstvoeding live zijn.. (nog wel een vriezer voorraadje)

heb toch een beetje gemengde gevoelens maar ja, ik stop niet zonder reden natuurlijk. en bijna 8 maanden vind ik ook niet slecht gedaan..

dus bij deze lieve bv damens, bedankt voor het kletsen en de adviezen. ik ben er klaar mee :)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dat is wel troep hè die medicijnen. ... die druppels werken ook echt super goed en zijn natuurlijk. Sterkte ermee!

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,823
    5,957
    113
    Female
    Ondanks de medicatie (wat idd wel echt troep is) toch voorzichtig he! Wat er nog in zit er evt nog wel uithalen zodat de boel leeg is...

Share This Page