Hallo, Mijn zoontje is vandaag 2 weken. De borstvoeding loopt erg goed. Alleen eerst dronk hij 2 borsten leeg en sinds 2 dagen drinkt hij nog maar 1 borst leeg en weigert de andere. Vervolgens slaapt hij weer vier uur achter elkaar. Ondertussen verschonen werkt ook niet, want daarna wil hij de andere borst niet. Hij woog bij zijn geboorte 3680 op dag 2 is hij 240 afgevallen. Afgelopen maandag ben ik bij het weeguurtje geweest en was hij in drie dagen tijd 145 gram aangekomen, dat gaat dus de goede kant op. Mijn vraag is krijgt hij door maar 1 borst te drinken wel voldoende binnen. Hij heeft bij iedere verschoning een goede plasluier en vaak ook wel wat poep. Verder slaapt hij heel veel en is hij erg tevreden. Ook vraag ik me af hoeveel uur ik hem snachts achter elkaar mag laten slapen ivm de bloedsuikerspiegel? Alvast bedankt!
Hoi. Het gaat prima! Het is juist goed dat hij 1 borst "leeg" drinkt. Hierdoor krijgt hij ook de vettere achtermelk, waardoor hij goed groeit. 145 gram in 3 dagen is geweldig! Als je kleintje tevreden is na 1 borst, lekker een aantal uurtjes slaapt, goed groeit en vrolijk is, dan vooral zo houden! Kijk even hoelang je kleintje 's nachts wilt slapen. 6 of 7 uur max. zou ik aanhouden. Groetjes Saskia