Spruw = gekolfde BV weggooien?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Loeki2, Sep 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Even een vraag. Mijn neefje heeft mogelijk spruw en wordt daar nu voor behandeld. Mijn zusje vroeg mij nu of ze afgekolfde melk weg moet gooien. Ze weet niet precies wanneer de spruw begonnen is, maar ze heeft 5 liter melk in de vriezer en ze was helemaal in tranen bij het idee dat ze nu alles weg moet gooien.

Graag tips.

2. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Wat ik er van weet is dat je het nog wel kan gebruiken als het maar verwarmd wordt boven de 60 graden. Dan gaat de schimmel in de melk dood. Echter gaan er ook een deel van de goede stoffen uit de melk verloren....

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja die optie heb ik ook met haar besproken, maar het is dat of gedeeltelijk overstappen op KV en dan verwarmt ze de melk liever.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb ook 9 weken spruw gehad en wilde ook niet alles weggooien. Ik heb de melk ook kort verhit. Er gaan inderdaad wat goede stoffen verloren, maar lang niet allemaal en het is altijd nog beter dan kv.

5. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Daar heb je gelijk in appeltje!

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Verhitten idd.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Fijn dank voor de antwoorden. Ze is nu ook bij de HA geweest en heeft nu op eigen aandringen zalf gekregen (HA vind dat spruw vanzelf over moet gaan namelijk)

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn zo'n huisarts :rolleyes:

En beterschap voor je zusje!

Share This Page