Hallo, Na er goed over nagedacht te hebben wil ik stoppen met borstvoeding geven. Ik heb er absoluut geen plezier in. Ik heb nu 2½ week fulltime borstvoeding gegeven. We zitten nu op 6 voedingen per dag. Hoe moet ik afbouwen van borstvoeding naar flesvoeding (kunstvoeding)? Het liefst doe ik dat zonder te gaan kolven. Hier heb ik nl. ook (nog) geen ervaring mee. Ik heb bijna geen last van stuwing (gehad). Hoe kan ik dit zo houden? Ben nl. bang dat als ik ga afbouwen en dan een borstvoeding oversla ik erg last van mijn borsten ga krijgen? En als ik dan de fles ga geven, hoeveel ml. kunstvoeding moet ik dan per voeding gaan geven? En wat voor kunstvoeding dan? Kortom hoe ga ik het afbouwen van de borstvoeding goed en voorzichtig aanpakken? En nog één vraagje: moet je dit trouwens in overleg doen met het consultatiebureau? Of mag je dit zelf beslissen? Groetjes, Hanna76 p.s. de voedtijden zijn nu ongeveer zo: 03:30/04:30 07:30/08:30 10:30/11:30 14:30/15:30 18:30/19:30 22:30/23:30
hanna76, omdat je deze vraag ook bij de lactatiedeskundige hebt geplaatst sluit ik deze. dubbele posten zijn namelijk niet toegestaan rachel