teruglopende bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door anno103, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. help!

ik zit nu sinds 2 weken met te weinig productie en heb volgens mij alles al geprobeerd.
    ik gebruik nu siroop van vsm ter ondersteuning van de bv.
    dit gebruik ik sinds gisteren.
    vandaag gewerkt en 3 keer gekolfd en in het totaal 140cc eruit gekregen, veel te weinig dus.
    iemand nog tips?

anders wil ik graag gaan proberen om om en om te doen
    dus 1 x bv en dan 1 x fv enzo
    maar hoe doe ik dit, tussendoor ook kolven, dan heb ik bij de volgende voeding weer te weinig denk ik.

iemand tips?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wat vervelend zeg dat je zo weinig productie hebt.

De enige tip die ik je kan geven is heeeeeeel vaaaaaak aanleggen. Bij iedere kik of ander hongersignaal kun je je kindje aanleggen. Dan zullen je borsten het signaal krijgen dat er meer melk moet komen.

Sterkte!

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat misschien wil helpen is het tijdelijk huren van een 'ziekenhuis'-kolf bij de thuiszorgwinkel. Deze kolven hebben veel meer kracht en worden vaak gebruikt bij het op gang brengen van de mm.

Succes en laat je nog weten wat je hebt gedaan?

Liefs van Jacqueline

4. hoi

hoe gaat dat in zijn werk zo'n kolf huren?

ik wil morgen de apotheek bellen over het gebruik van domperidon.
    ik wil weten of het schadelijk is voor mijn kindje.
    iedereen zegt wat anders

ik wil zo graag

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi, hoi,

Domperidon zou ik echt alleen gebruiken als andere middelen niet meer helpen en dan ook nog alleen onder begeleiding van een lactatiekundige (vaak vergoedt een zorgverzekeraar een (gedeelte van een) consult). Domperidon is namelijk hier niet voor gemaakt. Bij toeval merkte men dat de melkproduktie omhoog kan gaan tijdens het gebruik hiervan, maar het komt wel in je melk, dus je kindje krijgt het ook.

Zelf heb ik geen kolf hoeven huren, maar je kan dit na overleg van een legitimatiebewijs gewoon doen. Wel moet je een kolfsetje (slangetjes, trechtertjes enz.) aanschaffen i.v.m. de hygiëne. Vind je zo'n setje op Marktplaats, helemaal perfect. Je steriliseert het dan gewoon (desnoods een paar keer om het echt schoon te krijgen voor je gevoel). Tuurlijk betaal je wat voor de huur en voor de aanschaf van zo'n setje, maar reken maar uit hoeveel je kwijt bent aan kunstvoeding!

Hoe kolf je eigenlijk? Met een elektrische of met een handkolf? Enkel of dubbel?

Kolf je in een rustige omgeving? Soms helpt het om tegelijkertijd naar een foto van je kindje te kijken!

Heb je wel een toeschietreflex? Zo niet, dan kan je ook om Syntocinon vragen aan je huisarts. Dit is een synthetische versie van het hormoon oxytocine, het hormoon dat voor de reflex zorgt!

Succes!

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb ook en megadip gehad met 4 maanden en nu kom ik weer om in de borstvoeding. Net toen ik dacht het gaat niet meer keerde het terug :)
    Ik heb wel een paar dagen iedere 2 uur gekolft.
    succes!

7. ik kolf met een electrische enkele kolf.
    op een rustige plek met foto op mijn gemakje.

toeschietreflex is niet het probleem want als julia drinkt heeft ze ook niet genoeg.

ik denk idd dat domperidon de laatste hoop is.
    ga morgen overleggen en als het schadelijk is zal ik me er wel bij neer moeten leggen dat het stopt.

ga nu snel voeden want er gilt iemand haha

thx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Oh ja, gebruikt je kindje een speen? Zo ja, misschien dat het dan een optie is om hem te verruilen voor een tepel? Hoe meer je je kindje aanlegt hoe beter voor je produktie!

9. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hoi,

als je heel erg graag borstvoeding wilt blijven geven, dan is het beter om niet met flesvoeding aan de gang te gaan (Of bedoelde je met fv een flesje gekolfde melk?) Als je nl flesvoeding uit pak gaat bijgeven zal je borstvoeding alleen maar verder teruglopen. Zoals iemand al eerder schreef in een reactie is de remedie tegen teruglopende productie: zo vaak mogelijk aanleggen. Een andere goede site om advies te vragen over borstvoeding is ook het www.borstvoedingsforum.nl. Hier wordt altijd redelijk snel geantwoord. Ook door vrouwen die bijvoorbeeld aangesloten zijn bij borstvoedingsorganisaties zoals Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en de LLL. Een site waar je veel info kunt vinden is: www.borstvoeding.com, maar ik weet zo uit m'n hoofd niet meer of je daar ook vragen kunt stellen. Maar misschien ken je die sites al.

heel veel succes!

10. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hoi hoi,

ik heb geloof ik al 2 of 3x gedacht dat ik niet meer genoeg had, en bij alle keren heb ik veel en vaak aangelegd.
    ook toen ik d8 dat zelfs dat niet meer hielp, kwam het toch weer goed!
    als je kolft komt er ook minder melk uit dan als je kindje gewoon drinkt, een kolf heeft niet de zuigkracht die je kindje wel heeft en je kindje stimuleert je borst ook op een bepaalde manier met de mond en/of de handjes..
    als je nou erg twijfelt of ze wel genoeg heeft, weeg haar dan elke week even.
    ik d8 laatst echt ik heb niet meer genoeg, want mn meisie sabbelde na elke voeding vrijwel meteen op haar handjes.
    nou ze was in één week tijd 160 gram aangekomen, prima dus!
    ik weer gerust gesteld, dus mss een idee om te gaan wegen bij het cb?
    succes ermee!

11. nou wegen heb ik gedaan en ze was afgelopen week 20 gram aangekomen dus niet genoeg.
    helaas.

ik ben nu domperidon gaan slikken, in overleg en het lijkt zelfs door het vele kolven al beter te gaan maar ik juich nog niet te vroeg

xxxxxxxxxxxxxxx

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Domperidom kan wel hoor, als je maar goed afstemt wanneer je slikt icm met de voedingen. Ik heb het ook weleens gebruikt iom de lactatiekundige. Na 2 dagen zat ik alweer op mijn oude peil. Succes!

13. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rond 3, 4 maanden is er wel vaker een dip. En dan lijkt er ook een dip te zitten in de groei van je kindje in vergelijking tot de groeicurve van het CB. Dit laatste komt, doordat dat een curve is van FV en BV kindjes. En FV kindjes hebben vaak een groeispurt bij 4 maanden. En dan lijkt het of BV kindjes achterblijven. Via www.borstvoeding.com kun je een speciale curve voor BV kindjes invullen. Misschien heb je daar nog wat aan.

En ben je gaan menstrueren? Dat heeft bij sommige vrouwen ook veel invloed, maar dat trekt na een week dan weer bij.

Als ik je verhaal zo lees, hoor ik dat je heel graag wilt blijven doorgaan. Gewoon doen! Tenzij er een traumatische situatie rond je bevalling of tijdens de eerste maanden met je kindje is geweest (dat kan nog wel eens voor problemen zorgen), is er meestal geen echte reden om te stoppen.... (zeg ik voorzichtig, want ik ben geen LK)

Ik zou zeggen: neem een lekker lang rustig weekend thuis op de bank, met je kindje dicht bij je en aanleggen, aanleggen, aanleggen. Mijn ervaring was dat BV vanaf 4 maanden alleen maar makkelijker en sneller ging en ik vind het heerlijk dat ik niet met flessen in de weer hoef.

Succes met al je acties! Als het dan nog niet lekker loopt, dan heb je in ieder geval alles geprobeerd.

Groetjes, Premama

14. hoi

ik heb vandaag 4 keer gekolfd op het werk en in het totaal ruim 240 cc eruit gehaald
    dit is al een hele verbetering want ik had woensdag nog maar net 140cc
    de domperidon blijkt te werken.
    werd vanmorgen ook wakker met stuwing, geweldig haha

ik hou jullie op de hoogte hoe het nu verder gaat

en idd ik wil gewoon alles geprobeerd hebben

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb met de 4 maanden dip ook domperidon gebruikt. Juist daar door kwam ik de dip weer te boven.

Super dat je al resultaat hebt zeg!

16. het lijkt super te gaan al 2 dagen geen flesje bv meer hoeven geven nog wel 6 voedingen ipv 5 maar dat geeft niet, we gaan zo wegen ik ben benieuwd.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Fijn dat het al weer beter gaat. Ik wilde alleen even zeggen dat ik ook al een paar keer een dip heb gehad, waardoor ik echt dacht dat het nooit meer goed zou komen en ik gedwongen moest stoppen. Maar inderdaad: veel aanleggen, goed slapen en vooral ook véél drinken heeft me er elke keer weer bovenop geholpen. Vorige week nog een enorme dip en nu heb ik vamdaag bovenop de voedingen nog extra gekolfd ook, omdat ik zo veel melk had...

Dus: hou vol! Ik weet niet of je die domperidon weer gaat afbouwen, maar mocht je ooit nog een keer een dip hebben en dat niet meer willen: misschiem lukt het je ook wel zonder!

18. ik wil vanaf volgende week de domperidon gaan afbouwen maar ik had het zonder deze keer echt niet gered hoor.

thx voor je reactie

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    En was ze goed aangekomen?

20. zw as de afgelopen week 100 gram aangekomen dus het gaat echt weer goed, ze kan sinds maandag weer met 5 voedingen doen en slaapt 's weer door. eindelijk
    ik ben zo trots op ons dat we dit samen gedaan hebben (met een beetje hulp)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina