Hai, Ons zoontje is nu 10 dagen oud. Wij zijn zelf doorgegaan met het bijhouden van de voeding, zoals we dat ook deden in het zorgplan van de kraamzorg. Nu viel ons gisterenavond wat op. Als ik eerst rechts geef, dan drinkt hij ruim een kwartier lang en kan daar ook lang op teren. Maar als ik begin met links, dan drinkt hij binnen 10 minuten niet meer krachtig of valt in slaap en wil hij erna (meestal met boeren en verschonen ertussen, dus het komt neer op bijna een uur later) nog meer en dan geef ik rechts nog. Mijn linkerborst voelt dan we 'leeg', dus ontspannen. Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen? PS: Ik heb hem net, na tien minuutjes pauze, weer op links aangelegd. In de hoop dat hij toch nog ging drinken en bij de vette achtermelk komt, maar het ging nog niet echt van harte. Als ik nu over zijn lipjes ga, hapt ie wel, dus ik denk dat hij nog wel van rechts wil...
Aanvulling: Met rechts begonnen. Hij haalde net de 15 minuten. Verschoond en links gepakt. Daar dronk hij 5 minuten gulzig en liet toen los. Nu wil hij niet meer... als hij al hapt, drinkt hij niet echt, hij sabbelt af en toe en slikt niet. Links voelt leeg, rechts niet.
Hallo, Ik zou me niet teveel zorgen maken. Hoe minder je op de hoeveelheden let hoe beter het gaat. Veel vrouwen hebben een goede en een minder goede kant. Als je teveel verschil merkt dan kan je steeds wat vaker de minder goede kant aanbieden zodat daar wat meer melk in aangemaakt wordt. Het duurt ongeveer 4-6 weken voordat er een perfect vraag en aanbod is ingesteld. Het hoeft dus niet zo te zijn dat dit blijvend is. Je hoeft je zeker geen zorgen te maken dat je kindje te kort komt want er zijn ook vrouwen die een kindje volledig kunnen voeden op 1 borst. Het gaat om hoeveel vraag er is. IS alle vraag uit 1 borst dan maakt die ene borst alle voeding en de andere niets. Dus, geen zorgen. Ilse