Menstruatie en hongerig kindje

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Chikai, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Toch nog een vraag.... afgelopen dinsdag is mijn menstruatie weer op gang gekomen.
    Nu heb ik echter een hongerig kindje en erg weinig productie...
    Ik leg 'm nu aan wanneer hij komt, meestal om de 1,5 uur overdag. Sommige voedingen gaan dan goed, hij drinkt dan zo'n 5 minuten aan elke kant.
    Maar sommige voedingen zijn ook echt een drama: hij drinkt dan een paar slokken en begint te huilen, happen, loslaten, happen en weer loslaten.
    Er komt dan duidelijk geen melk meer. Ik bied dan beide kanten dubbel aan, maar hij drinkt echt niets meer.
    Als ik dan afgekolfde melk ontdooi en in een flesje aanbiedt, drinkt hij nog rond de 50 à 70 cc op....

Wat kan ik nog meer doen, dan vaak aanleggen?
    Ik vind het zo sneu, als we geen extra afgekolfde melk geven, heeft hij echt honger.....

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Ik denk dat je inderdaad te weinig borstvoeding hebt en dat er nog een extra boost nodig is.
    Je zou een kolfweekendje kunnen inlassen. Dat is een weekend waarin je zo-vaak als-maar-kan gaat kolven. Je voedt dan je baby, vult aan met moedermelk in de fles (of eventueel kunstvoeding)
    Tussen de voedingen door kolf je dan nog 1, 2 of 3 keer. Hoe frequenter je kolft hoe effectiever het is.
    Na deze kolfdagen zul je dan resultaat moeten gaan voelen.

Mocht dit onvoldoende resultaat opleveren bekijk dan eens of domperidon voor jou een oplossing is. Kijk voor info daarover op www.borstvoeding.com
    Veel vrouwen hebben al baat bij 2 X 10 mg domperidon.

vr gr
    Linda

Share This Page