Kma dieeet invloed op de melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cerberus, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds 5 mei, sta ik op volledige koemelkvrij dieet, op verdenking van koemelkallergie bij onze jongste. (nu net 9mnd oud) Dit is inmiddels ook vastgesteld.

Nu is het zo dat hij sinds oktober op hetzelfde gewicht blijft hangen. 8,3 kilo... (Hij eet ook bijvoeding sinds 6 mnd)

Nu vroeg ik me af, kan het zo zijn dat mijn melk qua voedingswaarde lijdt onder het dieeet?...
    Kan ik mijn melk "vetter maken"?

Groetjes

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Jou melk lijdt niet onder dit dieet. Jou melk beval nogsteeds veel voedingsstoffen. Wel is het zo dat je kindje op deze leeftijd niet meer voldoende heeft aan alleen moedermelk en dus inderdaad ook ander eten moet krijgen, zoals een boterham, fruit, verantwoorde liga koekjes/rijstewafel etc.

Vaak zie je dat kindjes rond de 9 mnd even stil staan met hun gewicht. Er gebeurt veel. Leren kruipen/lopen mentaal gebeurt er ook veel. Dat kost energie.

Zolang je kindje lekker blijft eten, voldoende plast, regelmatig poept, alert en vrolijk is, zou ik me voor nu geen zorgen maken.

Ga over 2-3 weken nogmaals wegen en kijk even hoe zijn gewicht dan is.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina