Op advies van Saskia, de lactatiedeskundige, plaats ik de vraag hier ook. Ons zoontje is nu 3900 gram en ruim 3 maand oud (gecorrigeerd 6 weken). Hij krijgt nu 6x 110 cc. In principe meld hij zich om de 4 uur, behalve na de voeding van 20.00 uur. Als we heb laten slapen, slaapt hij dan 5/6 uur door. Toch maken we hem naar 4/5 uur (uiterlijk 0.00 uur) wel wakker voor de voeding. In de hoop dat hij dan een groot gedeelte van de nacht doorslaapt. Tot op heden is dat nog steeds niet gelukt en begint hij na 3en te mopperen en om 3.45 geeft hij aan dat hij echt honger heeft. Hoe kunnen we proberen dat hij het ritme van 20.00 en dan 5/6 uur slapen gaat verleggen naar de nacht?
Beste Karlijn, Qua voeding kan ik je helaas niet helpen. Het lijkt erop dat je kindje voor zichzelf een schema heeft waar je niet veel aan kunt veranderen. Als hij 4 maanden is dan zou je aan de laatste fles wat rijstebloem kunnen gaan toevoegen, maar tot die tijd vrees ik dat je gewoon in zijn schema moet meegaan. groet, Anne
Dank je voor je antwoord. Aankomende week moeten we weer naar de kinderarts. Daar zal ik dit ook voorleggen.