Afbouwen borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by rebekka84, Feb 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Hallo,

Hoe zit het eigenlijk met afbouwen van borstvoeding?
    Hoewel je misschien niet echt spreekt van afbouwen als je de behoefte van je kindje volgt.

Ik voed nog op verzoek, m'n zoontje is nu 11 maanden en mijn streven was om een jaar borstvoeding te geven. Dit ga ik op deze manier makkelijk halen natuurlijk en misschien ook wel langer (gelukkig maar, want ik vond het verschrikkelijk moeilijk om bij de eerste zo snel te moeten stoppen door verkeerde voorlichting) .

Het is nu zo dat als ik doe wat hij wil dat hij 2 voedingen op een dag bij mij drinkt en de rest andere voeding krijgt (fruit, brood groente etc. dus geen kv uiteraard). Als ik hem vaker aanleg wil hij een slok en laat dan meteen los. Soms komt hij 's nachts wel 3 keer, er zijn ook nachten dat ik hem helemaal niet zie omdat hij doorslaapt.

Zijn die 2 voedingen wel genoeg voor een kindje van zijn leeftijd?
    Als hij meer laat vallen moet ik hier dan in mee blijen gaan of toch vaker aanleggen? Ik merkte wel dat toen hij in één keer 2 voedingen liet vallen dat ik hier last van kreeg. Ik wil er toch ook geen strijd van maken omdat hij "moet" drinken.

Kan ik vanaf een jaar eventueel de laatste voedingen laten vallen of hoe langzaam moet ik dit doen?
    Aan de ene kant wil ik doorgaan, aan de andere kant merk ik dat ik er zelf steeds meer last van krijg. In die zin dat ik ondergewicht heb en steeds meer af blijf vallen ondanks dat ik ruim voldoende eet. De dokter kan me geen oorzaak geven, dus denk ik zelf dat mijn zoontje de nodige voedingsstoffen bij mij weghaald.

Nu ik het terug lees lijkt het me een warrig verhaal, hoop dat jullie er wijs uit kunnen. Ik wil dus wel blijven voeden, maar niet nog meer afvallen. Of stoppen over een maand maar niet te snel afbouwen.
    De nachtvoedingen (als hij zelf komt) blijf ik voorlopig sowieso nog geven, want dit is toch wel erg makkelijk en knus).

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Niemand een antwoord? Ben ik hier toch niet gewend ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met drie voedingen weet je zeker dat hij oldoende zuivel krijgt. Vergis je niet in een paar slokken...sommige kinderen krijgen met die paar slokken er meteen al veel uit!
    Het is wel handig om na vast voedsel een paar slokjes borst als toetje te geven, de enzymen in je melk helpen je kind het eten te verwerken

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met drie voedingen weet je zeker dat hij oldoende zuivel krijgt. Vergis je niet in een paar slokken...sommige kinderen krijgen met die paar slokken er meteen al veel uit!
    Het is wel handig om na vast voedsel een paar slokjes borst als toetje te geven, de enzymen in je melk helpen je kind het eten te verwerken.

Share This Page