Hallo. Ik heb een vraag. Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden en geef nog borst voeding. Ik zou graag mijn voedingen willen afbouwen en alleen de ochtend en avond voeding Zelf willen geven aangezien het kolven op me werk vaak niet goed uit komt. Hoe kan ik dat het beste aanpakken zonder dat mijn voeding te hard achteruit loopt Het schema is nu 7.00 uur bv 9.00/9.30 fruit 11.00 uur 200cc bv 15.00 uur 200cc bv 16.30/17.00 uur groente 18.30 uur bv En 22.00 uur bv Ook is mijn zoontje naar de voedingen de laatste weken erg onrustig. Veel overstrekken en zijn billen naar voren gooien en lijf naar achteren en hard huilen. Dit doet hij zowel naar de borst als naar de fles maar bij de borst erger. Wat kan ik hieraan doen en vooral waar doe ik mijn zoontje goed aan.
Over het afbouwen: ik zou starten met 1 voeding laten vallen en dan de volgende. Kijk waar je het meest spanning op de borst verwacht en of je dan op je werk eventueel tussendoor deze spanning af kunt kolven de eerste dagen. Je zou ook in een weekend kunnen starten met het laten vallen van een voeding, dan heb je de eerste dagen al gehad. Na een dag of 3-4 zul je merken dat je geen spanning meer op de borst hebt en kun je de volgende voeding laten vallen. Met spanning bedoel ik stuwing die niet prettig is. Je kolft dan enkel de spanning er af, en niet de hele borst leeg. Stuwing is in deze een middel om je voeding te laten afnemen. Onrust: kijk of je kindje goed aan de borst ligt. Sommige kindjes willen naar een andere houding en niet meer de 'baby'- houding op schoot. Houd je kindje rechter, zet het op je schoot tegen je aan bijvoorbeeld, geef het meer regie. Controleer ook of je melkstroom niet te snel gaat. Of te traag. En bekijk hoe lang of hoe snel je kindje over een fles doet. Succes!