Afbouwen BV Hoe doen / deden jullie dat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mirella28, 8 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hallo dames,

Vraag:

ik wil gaan afbouwen met de bv, want na 11 dagen proberen waarvan 7 dagen aan de borst en 4 dagen aan kolfapparaat komt er te weinig uit en ben ik het zat om 8 uur per dag aan dat apparaat te zitten. Die tijd kan ik beter aan me dochter besteden. Maar hoe doe je dat precies?

Ik heb verschillende adviezen gekregen van o.a. consultatiebureau, huisarts, verloskundige en vriendin.

op dit moment luister ik gewoon naar m'n lichaam; als ze op springen staan kolf ik een beetje af en anders masseer ik harde plekjes met warm washandje weg.

Ervaringen?

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Tja ik heb bv gegeven tot Joey 6 maanden was, maar steeds iets minder... Bijvoorbeeld van 4x per dag naar 3x per dag (en niet elke dag een voeding minder, maar dan wel steeds een tijdje aanhouden die minder voedingen, zodat je lichaam kan wennen aan minder bv aan te hoeven maken). Op het laatst gaf ik nog 2 voedingen per dag, toen uiteindelijk 1 en daarna ben ik gestopt. Ik wilde het nog niet, maar Joey kreeg tandjes en beet er flink mee :(
    Nu nog steeds komt er melk uit mijn borsten, ik moet er wel heel hard voor knijpen hoor, maar het komt eruit!

Succes ;)

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben van het een op het andere moment gestopt en wonder boven wonder geen last van gehad, terwijl ik toch een flinke productie had. Als ik even een beetje een gespannen gevoel had in mijn borsten dan masseerde ik ze even onder de douche. Met twee weken was het klaar.

Even afkolven is ook prima om de spanning wat weg te nemen. Als je er echt veel last van hebt kun je een paracetamolletje nemen.

Succes ermee!

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heb ik ook geprobeerd, ineens te stoppen... maar toen kreeg ik zo'n stuwend gevoel, voelde heel rot. Dat ik opgelucht was toen ik Joey weer een beetje liet drinken ;)

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik had ook verwacht dat het even een vervelende tijd ging opleveren, hoor. maar dat viel dus mee. maar ik denk dat dat toch per vrouw verschilt.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja dat denk ik ook, gewoon kijken naar wat voor jou de prettigste oplossing is ;)

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Destijds ben ik ook van het ene op het andere moment gestopt. Mijn HA adviseerde om vooral niet te kolven want dan zou ik de productie weer op gang houden. Ik heb 4-5 dagen hard op mijn tanden moeten bijten en daarna was het over..

Ookal heb ik toen maar 14 dagen bv gegeven, rustig afbouwen was voor mijn borsten beter geweest..

8. ik ben ook van ene op andere dag gestopt...
    ik kreeg borstontsteking en ik denk daardoor de voeding terug gelopen is, ik wou vast kolven voor de nacht, ruim een uur bezig geweest en kreeg bij elkaar er maar 40 cc uit, en hij moest 100, ook in de nacht nog geprobeerd kwam haast niks en in de ochtend het zelfde, ik had een pakje vanaf 6 maanden proefpakketje voeding uit nood dat moeten gebruiken, quinton krijsde van de honger... dat heb ik wat verdund gegeven en hij was helemaal rustig en goed geslapen, en toen was meteen de beslissing genomen ik ga over op flesvoeding,

bij mij was het namelijk ook nog een hoop gedoe, altijd tepelhoedje moeten gebruiken anders pakte hij tepel niet omdat te plat was, en zachte tepels dus heel veel pijn geleden, zat soms zelfs blaasjes op van het zuigen :S

Vor mij de ideale oplossing en heb verder geen problemen gehad toen ik gestopt was, even hard plekje en idd wegmasseren

Deel Deze Pagina