De titel zegt het al. Vanaf welke leeftijd mag de groente en aardappel de derde fles vervangen? En hoeveel moet ze dan eten? de hoeveelheid van een potje?, groot of klein potje?
HOi ik had van cb een schema gekregen. Luca is bijna 5 maanden. Geef sinds 2 weekjes groente erbij, nog halve potjes. ga hele geven,nig 1ste hapje. erna geef ik half potje gewoon vanf 4 maanden ,als goed gaat heel potje. Als hij 5 maanden is en dan een heel potje op eet, vanaf 4 maanden,mag ik een halve fles erna geven. Meteen erachteraan, Volgens mij gaat deze met 6-7 maanden weg.die fles. Maar zeker weten doe ik het niet hoor. groetjes
Hoe bedoel je derde fles? Krijgt jouw kindje maar 3 flessen per dag of bedoel je de derde fles van de dag?
Ow... haha, ik dacht al! Ik heb Joey pas toen hij bijna 7 maanden was avondeten gegeven. Ik ben met 4 maanden begonnen met af en toe een hapje fruit, maar eens in de 3 dagen ofzo. En met 5 maanden at hij alleen een fruithapje op een dag. Ze mogen voor 6 maanden wel groenten en fruit etc. hebben, maar het mag op die leeftijd nog niet zo zijn dat het een fles vervangt, of dat ze er een fles door laten staan. Hoeveel flessen krijgt jouw kleintje? 5 denk ik? Pas vanaf 6 maanden krijgen ze 4 flessen van 200cc (meestal drinken ze er al 4 voor ze 6 maanden zijn ipv 5, maar dat hoeft dan nog niet). Dus voor die tijd is groenten, fruit en bijvoorbeeld een liga een tussendoortje
Lotte krijgt nu al 3 weken 4 flessen per dag. Ze heeft nu sinds 2 weken 's ochtens fruit met een halve liga en 's avonds groente. Nu mag ik van het cb er een aardappel, rijst of pasta door heen doen. Maar dat leek mij zo veel. Ze drink nu namelijk steeds vaker haar fles niet leeg, maar de groente en fruit vliegt erin, misschien vind ze, nu ze andere smaken kent, de fles niet meer lekker, drinkt ze het alleen om de ergste honger te stillen ofzo.
Ja moeilijk... Ik vind haar nog wel jong om haar al zoveel te geven dat ze een fles niet meer lust. Joey is ruim 7 maanden en drinkt nog 4 flessen. Hij krijgt pap, brood, fruit, liga en een complete avondmaaltijd. Nou is Joey een grote eter, al vanaf zijn geboorte een hongerige baby ook, maar nog. Nu pas laat hij tussen de middag de helft van 1 van zijn flessen staan. Omdat hij meer brood is gaan eten wil hij geen hele fles meer daarna. Dus pas sinds gisteren ben ik hem na zijn broodje een halve fles van 100cc in plaats van van 200cc gaan geven. Hij krijgt met zijn 7 maanden dus nog steeds 3 flessen van 200cc en 1 van 100cc , naast alles wat hij eet. Als je vind dat ze haar flesje dan niet meer leegdrinkt, dan zou je haar fles wat later kunnen proberen te geven. Of nog even wachten met meer eten...
Zo zo, die Joey, wat een hongerlappie Wat krijgt hij als maaltijd? Aardappel, vlees en groente? Ik vind het allemaal zo veel, of lijkt dat alleen maar zo? Tis een beetje moeilijk, de vraag is nu eigenlijk, moet ik weel die aardappel erbij doen, met het gevolg dat ze misschien nog minder wil drinken, of dat ze er gewoon aan moet wennen. Het gekke is ook dat de de derde fles niet meer wil, dat is dus voor haar groente :s, dus lijkt mij dat het niet door de groente komt. Pff lastig zeg
Tja, het eten / voedingspatroon blijft lastig zeker met al die melk ernaast (zegt een ervaren twijfelaar als het op eten aankomt, voor de baby dan hè)... Rick kreeg een half potje fruit en een heel potje groenten (en dat vond ik dus ook veel), maar gezien zijn gewicht en zijn lengte mag hij van het CB een heel potje fruit: als hij het lust.....ja duhh dat laat hij zich dus geen twee keer zeggen! Rick krijgt inderdaad 4 flessen (180/6) en daarnaast een groot potje fruit (200 ml) en een groot potje groente (200 ml), maar meestal maak ik de fruit en groentenhap zelf hoor. Ricks warme maaltijd bestaat nu uit aardappelen/vlees/groente of rijst in plaats van aardappelen. Sinds een paar dagen krijgt Rick ook een boterhammetje tussen de middag. Tot vandaag was dat ong. een halve en vandaag heeft hij voor het eerst een hele boterham op met smeerkaas (zonder korstjes). Naast die boterham heeft hij dan ook nog 150 ml melk gedronken.... Dus vandaag zijn het 3 flessen van 200 ml melk en 1 van 150 ml. Als hij een hele boterham blijft eten tussen de middag wil ik de fles idd terugbrengen naar 100 ml. Daarnaast krijgt hij af en toe een halve liga of een rijstewafeltje....maar dat hangt er echt vanaf of hij 's middags wakker is of niet. Na de warme maaltijd eet hij ook nog een beetje yoghurt of een danoontje.
vind het ook moeilijk hoor. rene is echt altijd een hongerlap geweest als ik hem nu een fles van 240 geef drinkt ie hem leeg. geef ik hem een groot potje fruit/groente gaat het ook op. ik vind het zoveel 4 flessen 210/7 en dan nog eens fruit en groente erbij. moet wel zeggen dat rene al fuit eet vanaf 3 maanden en groente vanaf 3,5 maand. soms ook nog een danoontje hij vind het heerlijk. ook krijgt hij na zijn fruit nog een beetje sap. ik zat er aan te denken om te proberen er een flesje af te halen en eventueel de andere te verhogen zodat ie toch zijn melk binnen krijgt.
Joey is precies andersom, hij eet een heel potje fruit en een halve groenten. Ik heb nog niet uitgeprobeerd of hij een hele eet, ik vind het wel even goed zo. Als hij 's middags laat wakker is, dan krijgt hij geen koekje, want dan is het vlak voor zijn avondeten. Daarnaast geef ik hem water te drinken en nu dan 's middags een halve fles omdat hij een hele boterham eet. Zo probeer ik het een beetje in toom en onder controle te houden Ik laat het hem wel zelf aangeven. Als hij niet meer hoeft, dan hoeft hij niet meer. Als hij nog meer wil, dan krijgt hij nog meer (tot het op is natuurlijk). Je zal zien dat dat heel goed werkt. Als hij vol zit van zijn brood, dan houdt hij zijn mondje stijf op elkaar, en krijg ik er niet nog een stukje in, als hij wel door wil eten zit hij met zijn mondje open. Ik denk dat dat het beste werkt. Gewoon aanbieden en de kleine aan laten geven wanneer het genoeg is
Joey krijgt olvarit va 8 maanden. Hij is nog wel geen 8 maanden, maar hij eet het liever met stukken dan die gladde smurrie die nergens op lijkt. Het smaakt ook beter die van 8 maanden, dus ik geef hem geen ongelijk. Jullie kindjes zijn wel wat jonger dan Joey en Rick, dus je hoeft ze helemaal nog niet zoveel te geven. bied het aan, wil ze niet, dan wil ze niet. Joey eet pas sinds hij ruim 6 maanden is groenten.
Heej es, bij mij op het cb zeiden ze dat idd langzaamaan 1 fles vervalt. Vanaf 7 maanden krijgt lynn na het avondeten een klein flesje (150). Dit wordt steeds minder. Dus ze krijgt dan 3x200 en 1x150.