Uren tussen voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tilleke, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hallo,

Ons meisje is aanstaande maandag alweer 6 weken. Toen ze net een week oud was kwam ze elke x na een uur of 4 voor een voeding, en nu meestal overdag ook tussen 3 a 4 uur en snachts om de 4 a 5 uur.
    Ik denk alleen dat ik me toch nog zelf ook wat teveel vast houd aan die uren. Hoeveel mag ze er eigenlijk tussen hebben zitten en hoe doen jullie dat als ze bijvoorbeeld de laatste x bv heeft gehad rond 20 of 21u. Maken jullie je kleintje dan nog wakker voor voeding voor de nacht? Want anders komt ze misschien zo'n rot tijd rond 1.00u.
    Ze groeit goed en drinkt goed.
    Zou graag willen weten hoe andere dit doen!

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ik was daar ook zo onzeker over in het begin. Ik heb het eigenlijk wat los gelaten. Wij zaten in het begin erg op uur te voden, omdat we dit zo in het zkh deden. In het begin moest ik hem ook wegen voor het eten en na het eten en dan evt via de sonde bijvoeden.
    Dit heb ik snel losgelaten, ik kijk nu naar hem. Is hij tevreden, heeft hij voldoende natte luiers etc..
    Hier zit het ene moment 3 uur tussen de vodingen en het andere moment 4-5 uur.
    Wij maken hem niet wakker voor de nacht voeding, we zien wel wanneer hij komt. Soms dus ook shocking laat (bv om 20.00 uur gegeten en dan om 4.00 uur wakker schrikken), dat vond ik dan wel weer teveel van het goede..

3. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Mijn dochter doet dat ook.
    Ze laat er snachts ongeveer 1x7 uur tussen (overdag om de 3a3.5)
    Ik laat het maar zo. Als ik haar ervoor wakker maak is ze echt niet blij en drinkt ze waardeloos

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Gewoon voeden wanneer zij er om vraagt! Je meisje kan heel goed aangeven wanneer ze honger heeft. Ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor een voeding. Ik zou haar lekker laten liggen.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Voeden als zij erom vraagt! Ik moet wel zeggen dat wij op een gegeven moment een patroon zien: als zoonlief voor 22 nog drinkt komt hij 2 keer in de nacht. Als ik hem (half slapend) na 22 tot 00.00 nog wat geef komt hij één keer. Af en toe laat ik die voeding weer weg om te kijken wat hij doet. Het blijft een beetje proberen. Maar over het algemeen zou ik gewoon altijd voeden op verzoek. Doe ik nu nog steeds (na de bv ook met kv)

6. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    ik heb er alleen in de eerste weken snachts 6 uur tussen laten zitten maar kort daarna heb ik het van hem af laten hangen. Ik denk dat ze dan sneller een vast ritme qua eten krijgen dan wanneer je elke keer op de klok kijkt.

mijn zoontje is nu 9maand en hij krijgt nog steeds om de 4uur overdag. het verschilt wel per keer hoor de ene keer zit er een half uur minder bij en dan weer wat meer tijd.je moet vooral doen waar jij en je kindje jullie prettig bij voelen.

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Mijn eerste en nu tweede kindje beide op verzoek gevoed en beide drinken/dronken overdag veel.
    De jongste is nu 3 weken en komt overdag om de 2 uur en s nachts om de 3 uur. Ik volg haar gewoon en wacht maar af tot ze er vanzelf langer tussen laat.
    Vooral niet teveel op de klok kijken! Ik ben er nu ook veel relaxter mee , ik ga t aantal voedingen ook niet tellen , als ze voldoende plas en poepluiers heeft en goed groeit is t goed.

8. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Heb het vandAg ook helemaal los gelaten en inderdaad, dat gaat ook goed! Plus qua ritme komt ze uiteindelijk toch steeds rond dezelfde tijd. En hoe doen jullie het dan met slaaptijden? Kijken als ze moe is en dan naar bed? Want op tijd gaat dan niet echt plus mijn kleintje is nu ook pas 6 weekjes..

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Bij 6 weken werd S altijd na ongeveer 45 min a een uur weer moe. Dus vaak was het voeden-verschonen-knuffelen naar bed (al was toen naar bed voornamelijk op mij of in de draagdoek ;)

Ik hield altijd maximaal 45 min wakkere tijd aan maar keek vooral naar eventuele slaapsignalen. Op inbakeren.nl lees je veel over deze signalen en de slaapcyclus van een baby (niet dat je moet inbakeren maar de info op deze site gaf mij veel inzicht in zijn slaapritme)

10. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ja zo doe ik het vaak ook, al houdt ze het bij mij vaak wel wat langer dan een uur wakker. Vaak al zo'n 5 kwartier en san begin ik de signalen te zien. Maar zal eens een kijkje nemen, bedankt!

11. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    op die leeftijd had ik altijd hetzelfde schema:
    wakker worden, schone luier, eten, spelen of knuffelen en bij moeheidssgnalen naar bed. naar mate ze ouder worden blijven ze langer wakker totdat ze zelf een vast patroon aanhouden. tot een maand of 6 was dit bij mij 2 uur wakker zijn en dan weer slapen. nu zit ik op 2,5 uur waardoor ik op 2 slaapjes per dag zit. over een tijdje ga ik 3 uur proberen.

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Onze uk is 9 weken, en we doen alles op verzoek. Eten, slapen, spelen en knuffelen. Ze heeft er soms 's nachts 6 uur tussen, dagen erna 'maar' 3. Soms frustrerend, want ik wil liefst ook doorslapen ;) Maar, ik vertrouw volledig op haar instinct. Ze zal zelf weten wat ze nodig heeft.
    Slapen doet ze 's nachts (na 23 uur) in wiegje naast ons bed. Rest van de dag waar ik ben, box, draagzak, op schoot.

Deel Deze Pagina