hello ladies Ik heb nog eens een vraagje. moment... ik schets eerst even de situatie! Kijk, Kian slaapt sinds een dag of 2 door van 23u (ongeveer toch... laatste papje) tot 9u s morgens Ik was van de indruk dat je je kind best zelf kan laten aangeven wanneer het melk wil. Maar als hij slaapt tot 9 u, ben ik al verplicht om een beetje te gaan spelen met de tijden. Dan laat ik er bijv een paar keer 3.5u tussen ipv 4u. Maar bij de laatste pap van 23u is hij vaak zooo moe, dat ik hem haast niet meer wakker kan houden om zijn papje op te drinken. Nu is dus mijn vraag: Kan ik hem mss s morgens beter op een vast uur wakker maken dan? Hij had vooraf het schema: 7 - 11 - 15 - 19 - 23 dat kwam netjes uit. Maar nu lijkt hij een ander ritme te gaan volgen... Moet ik hem dan meevolgen met de kans dat hij mss een keertje 4 flesjes krijgt ipv 5? Daar was het volgens het consultatieburo nl nog te vroeg voor.... En daar raadden ze me aan om het schema van de baby nog te volgen. Hoe doen jullie dat?
Je kunt rustig een dagje of wat proberen de flessen om de 3 uur te geven, zodat je op he tgoede aantal drinkmomenten uitkomt. Wakker maken als je opstaat is ook een goede optie.
Hier bij Jesper was dit ook het geval. Soms zat ie op 4 voedingen maar meestal op 5. Mijn vriend maakt hem nu smorgens wakker rond een uur of 8 en dan voed ik hem. Vervolgens komt ie tussen 12 en 1 weer en dan rond 5. De avond is altijd wisselend maar meestal een keer rond 8 en rond 10 of 11. Het ligt er geloof ik nast leeftijs ook aan hoeveel ze wegen voor ze 4 voedingen mogen...