afbouwen bv overstap speciale voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door misslizzy, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Hai Ik weet niet of je hier iets met mijn vraag kan. du sdoe maar een poging.
    Mijn dochter is nu 4 weken en heeft reflux ze heeft medicatie motulim en zantac en nu ga ik over op de voeding voor spugen en krampjes. Ik geef altijd maar een borst per keer en zit nog op 7 voedingen. Ik wil dus afbouwen maar loop vast. Ik wil het liefst starten bij de late avond voeding omdat ik zo af en toe mijn partner kan vragen de fles te geven.. ben helemaal kapot van de onrustige huilnachten.

schema is nu ongeveer
    4.00 uur
    8.00 uur
    11.00 uur
    14.00 uur
    17.00 uur
    20.00 uur
    23.30 uur

Als je een borst per keer geeft hoe gaat dat dan met een voeding vervangen verlaat je die dus komt ie gewoon later aan bod of is het je moest rechts geven en geeft dan op het volgende voedingstijdstip rechts of doe je dan toch de linker omdat die opdat moment aan de beurt geweest zou zijn?
    Hoop op reactie. dankje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Wat vervelend dat je er zo doorheen zit. Hoe lang geef je de medicijnen al, hebben ze al effect? Heb je al eens geprobeerd om een voeding af te kolven, zodat je partner deze 's nachts kan geven? Zo kan je zelf wat vroeger gaan slapen.

Je kan natuurlijk ook combineren of over op flesvoeding. In dat geval bouw je ook per voeding af. Dan sla je 1 voeding (en dus 1 borst) over. Als je dan weer gaat voeden, dan begin je met de andere borst. Als de stuwing te erg wordt, kan je een beetje afkolven. Als je hierna nog een voeding wil vervangen, dan kan je kiezen voor een voeding met de andere borst.

Heel veel succes, hoop voor je dat het snel beter gaat.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina