Hai Ik weet niet of je hier iets met mijn vraag kan. dus doe maar een poging. Mijn dochter is nu 4 weken en heeft reflux ze heeft medicatie motulim en zantac en nu ga ik over op de voeding voor spugen en krampjes. Ik geef altijd maar een borst per keer en zit nog op 7 voedingen. Ik wil dus afbouwen maar loop vast. Ik wil het liefst starten bij de late avond voeding omdat ik zo af en toe mijn partner kan vragen de fles te geven.. ben helemaal kapot van de onrustige huilnachten. schema is nu ongeveer 4.00 uur 8.00 uur 11.00 uur 14.00 uur 17.00 uur 20.00 uur 23.30 uur Als je een borst per keer geeft hoe gaat dat dan met een voeding vervangen verlaat je die dus komt ie gewoon later aan bod of is het je moest rechts geven en geeft dan op het volgende voedingstijdstip rechts of doe je dan toch de linker omdat die opdat moment aan de beurt geweest zou zijn? Hoop op reactie. dankje
Wat zonde dat je gaat stoppen. Wil je stoppen vanwege de reflux? Is het dan niet verstandig om te kijken of je met een aanpassing van het beleid bij borstvoeden tot een verbetering van de klachten komt? Mijn ervaring is dat als je een probleem hebt, dat je dan het probleem aan moet pakken en niet met de borstvoeding gaan stoppen. Wie heeft de reflux vastgesteld bij jouw kindje? Klopt het dat jij veel melk hebt? Heb je dit artikel al gelezen? Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Spugen en reflux bij borstvoeding - de feiten op een rijtje Mocht je nou toch gewoon willen stoppen dan respecteer ik dat natuurlijk. Het is jouw keuze. Maar ik zou het jammer vinden als je stopt op basis van verkeerde informatie. Bij stoppen laat je eerst 1 voeding vallen. Bij voorkeur de 5e van de 7. De volgende die je dan laat vallen is de 3e, dan de 4e en zo verder. Het ritme van rechts en links houd je gewoon aan. Heb je nu rechts gevoed, dan de volgende links. Houd aan dat je 4 - 7 dagen nodig hebt om 1 voeding te laten vervallen. Als je borsten erg vol worden kan het nog langer duren. Sterkte, ik wens je veel wijsheid toe.
Dag Teddy, Dank voor je reactie.. ik ben nog aan het twijfelen hoor. Heb inderdaad vee; melk productie gehad. Nu is met name de rechterborst er snel vol. Maar mijn lichaam heeft de voedingen nu aardig afgestemd. Ik de reflux is door de KA van het cb en door de huisarts vastgesteld. Hebben nu verhoging van medicatie en als dit geen effect heeft volgt doorverwijzing naar KA in het ziekenhuis en tja dan ga je dus aan zwaarde medicatie met ook de nodige nadelen.. dat is zo lastig. De kans dat er ook een reactie op de borstvoeding is misschien ook aanwezig en mede daardoor twijfel ik. We hebben al zoveel geprobeerd.. draagdoek.. bedje omhoog houding aanpassen tijdens het voeden, etc. Ik zit er zelf behoorlijk doorheen heb ook nog een peuter van 2,5 en het steeds extra voeden breekt me op. Zo lastig al die afwegingen. Wil ook een blije moeder zijn.. ik ga je artikel nog eens lezen een er nog een paar uur (hopenlijk) overslapen vannacht! bedankt.