Kleine hap bij hongerig zijn, grote hap bij kramp

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by MommyA, Feb 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Hoi Teddy,

Ik wil op korte termijn een lactatiekundige langs laten komen maar ivm dat mijn verzekering het niet vergoed wil ik tot die tijd nog een vraag aan jou stellen.

Ik denk dat mijn tepelprobleem toch te maken heeft met verkeerd aanhappen. Wat kan de reden zijn dat een baby van 9 wkn niet goed aanhapt wanneer hij hongerig is maar wel wanneer hij tijdens het drinken krampen krijgt en opnieuw aanhapt?

Voor ik hem aanleg wacht ik tot hij zijn mondje wijd opent maar dat doet hij niet. Niet wijd genoeg. Ik wrijf dan met de tepel over zijn bovenlip maar dan begint hij alvast dromerig te sabbelen {tot hij door heeft dat hij niet drinkt en ongeduldig en gefrustreert begint te huilen}.

Als hij eenmaal drinkt en onrustig word door de krampen doet hij ineens wel zijn mondje ver open om opnieuw aan te happen. Waarom dan wel en niet in het begin nog voor de voeding?

Heb je hier een verklaring voor? En hopelijk de gouden tip.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Ik kan deze vraag heel lastig beantwoorden. Ik zie niet wat hij doet en ik kan zijn mond niet bekijken (waar ik een mogelijke oorzaak zou kunnen vinden).

Als je niet tevreden bent over de hap die hij neemt (en je hebt pijn), dan moet je hem loshalen en opnieuw aanleggen.

Sorry, ik kan helaas niet meer voor je betekenen.

3. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Dat begrijp ik want het is ook wel heel lastig zo van achter een beeldscherm he. Kan het misschien ook gewenning zijn? Dat hij inmiddels gewend is om al te kunnen drinken bij een kleine hap en daarom geen moeite meer doet om zijn mondje heel wijd te openen?

Share This Page