Mijn zoontje drinkt altijd eerst aan de ene kant en als hij daar genoeg van heeft nog lang of kort aan de andere borst. Nu kolf ik alleen tussen door voor de voorraad en kolf ik maar 1 borst per keer. Ik heb een enkelzijdige kolf (Medela Swing). Nu gaat het kolven allesbehalve vlot (ik heb spijt dat ik geen dubbelzijdige kolf heb gekocht, maar ja). Als ik over een paar weken weer aan de slag ga moet ik dus wel in plaats van een voeding kolven. Moet ik dan wel steeds 2 borsten kolven? Hoe doen jullie dat? En hoe lang doen jullie daarover?
Ik kolf 2 borsten per kolf-sessie op het werk. Dat moet ook wel, anders ontplof ik! En met 1 borst heb ik te weinig voor een volledige voeding. Ik heb trouwens ook een éénzijdige handkolf, en doe er 30min/45min over. Zo heb ik na een dag werken weereen voorraad voor de volgende dag! Mijn dochter dronk ook altijd maar aan 1 borst, maar sinds kort bied ik de tweede ook aan als toetje. Ze drinkt nooit lang uit de tweede. Dus je kan proberen om de 2e ook eens aan te bieden. Groetjes Lisszy
Ik heb de medela PISA. Een beste uitgave, maar o wat heb ik er een schik van! In 10 mi. ben ik klaar. Dat maakt het kolven een stuk aangenamer.
Ik heb hier ook een medela swing en vind het een _#*!)^#)!@&#(!@ ding... en krijg ook niet meer dan 60 MAX 80 CC uit mn borsten ... maar ERGENS hebben ze een slangetje die op de medela swing past waardoor je er een dubbele kolf van kan maken... ik ga even opzoek voor je en moet hem zelf ook maar gaan kopen.. al doet die avent handkolf het 10 beter
Ik ben het geheel met bovenstaande duidelijk taal eens! Ik kolf 100 keer liever met de avent handkolf dan met de Medela Swing. Als ik ooit nog een kind krijg en ik moet weer kolven koop ik een elektrische avent kolf. Maar goed, dat was de vraag niet... Jitte drinkt meestal beide borsten, maar ook toen ze dat niet deed, kolfde ik ze toch allebei op het werk. Met kolven is het lastig om je productie in stand te houden, vooral als je een paar dagen achter elkaar moet werken. (is mijn ervaring, vooral in het begin als je weer gaat werken) Dan is elke keer 2 borsten kolven beter voor je productie als telkens maar 1. Ik weet niet hoe vaak jij op je werk kunt gaan kolven, maar ik kan ook echt niet vaker weg dan 2x op een dag. Ik kon in elk geval niet kolven op de tijden dat Jitte dronk, want dat was in het begin wel 6x in de tijd dat ik moest werken. Dus ik moest in 2x kolven voor 6x live voeden. Uit een flesje dronk (en drinkt) ze gewoon 2x oop een dag, maar live was altijd veel vaker. Ik kolfde 2x een half uur, inmiddels 2x 15 minuten. Heb je al Syntocinon neusspray? Omdat je aangeeft dat het niet al te vlot gaat? Daar krijg je een toeschietreflex van en dat helpt enorm bij het kolven!
on topic: ik zou 2 kanten kolven, zeker als je weer werkt. offtopic: zou dat wel werken dubbelzijdig kolven met de swing? vind het een beetje een vage site. en volgens mij passen de medelaflesjes er dus niet op.
je krijgt er flesjes bij en het gaat meer om de aansluiting die dat slangetje wel heeft die op de medela past waardoor je wel met de swing dubbel kan kolven er zijn meerdere topic''s te vinden als je goed zoekt in google over deze man die ze verkoopt en eigelijk alleen maar blije mama's deze man verkoopt ze alleen op MP / Ebay enz... en het is geen echte swing dus
Ik heb de electrische avent kolf en ik ben zeer goed te spreken over mijn kolf. Ik kolf op mijn werk altijd 2 kanten. Totaal heb ik dan per kolf sessie ongeveer 200 tot 260 cc. en dat in een half uurtje. Thuis drink ze overgens maar 1 kant hoor maar links wil al niet zo rap dus als ik dan lekker een hoeveelheid wil dan moet ik wel 2 kanten kolven.
Bij mij is het idd rechts waar toch al nauwelijks wat uitkomt. Maar ik ga dus idd maar twee borsten kolven. Dat dingetje om de Swing tweezijdig te maken is wel interessant. Ik vind het alleen zo gek dat je twee flesjes van 50cc erbij krijgt, dat is echt mini. De neusspray heb ik nu een recept voor gevraagd en ga ik volgende week proberen.