Onze kleine meid slaapt heel erg veel en al hele nachten door. Ik moet haar 's morgens vaak wakker maken. Dan ziet ons schema er zo uit: 7.00 uur tussen 10.00-11.00 tussen 14.00-15.00 tussen 18.00-19.00 en de laatste voeding krijgt ze om 23.30 zodat ze de hele nacht doorslaapt. Onze kleine meid is nu ruim 9 weken. Zijn er meer moeders die dit herkennen?
Heel herkenbaar. Mijn dochter is ook ruim 9 weken (19 maart)en ik heb ongeveer hetzelfde schema als jij. De ene dag begin ik om 08.00 en eindig ik om 23.00 uur, maar het liefst streef ik naar 07.00 uur en dan de laatste om 22.00 a 22.30. En dan overdag 3 uur tussen de voedingen. Mijn dochter slaapt vanaf haar geboorte al de nachten door, ik moest haar in het begin echt na 6 uur wakker maken, omdat er niet meer tijd tussen mocht zitten. Nu laat ik haar lekker liggen van ongeveer 22.30 a 23.00 uur tot de volgende ochtend. Nu heeft ze bijvoorbeeld om 19.15 gehad en ligt ze heerlijk te slapen. Rond 22.00 uur maak ik haar wakker, schone broek, flesje en dan lekker slapen tot een uur of 7. Lekker toch? Het is mijn 2e kindje. Bij de eerste heb ik best nog lang een nachtvoeding gehad, dus had me daar alweer helemaal op ingesteld 8) Zalig hoor, de avonden zijn lekker voor mij en m'n man en 's nachts komen we ook lekker aan onze rust toe...
Wauw, vanaf haar geboorte al hele nachten door? Super zeg! Die kleine meid van ons sinds een aantal weken (kan me niet meer herinneren hoe het is om er 's nachts uit te moeten ) Zij is van 22 maart. Ik laat haar meestal 's avonds ook liggen. Als ze bijv om 18.00 krijgt en ik zou haar om 21.00 / 21.30 wakker maken, is ze uit het ritme in de nacht. Dan komt ze bijv al om 5.00 uur. En nu krijgt ze dan de laatste voeding om 23.30 en slaapt ze de hele nacht door. Nu vanavond heeft ze om 17.30 uur gehad, en kwam ze om 19.45 weer, en dus heeft ze gewoon gehad, maar ik maar haar dan nog wel wakker om 23.30. Ben dan benieuwd of ze de hele nacht doorslaapt. Maar jij laat jouw dochter ook van 22.00/23.00 tot de volgende ochtend 8.00 uur doorslapen? Is er nu voor een baby van 9 weken een maximum aantal slaapuren? Weet jij dat? Mag ik trouwens vragen hoeveel jouw dochter weegt? Die van mij krijgt nu 5 flesjes van 115cc en ze weegt 3910 gram. Ophogen gaat nog niet want dat is voor haar teveel, want dan gaat ze lopen spugen.
Meestal zet ik mijn wekker 's ochtends om om 07.00 uur te kunnen beginnen met de voedingen, anders slaapt ze 9 van de 10 keer door tot half 8/8 uur. Tja, ik heb een echte slaapkop en dan vooral tijdens de nachtelijke uren, gelukkig. De meningen over het aantal uren doorslapen zijn nogal verdeeld. Daarom heb ik haar de eerste 5 weken niet langer dan 6 uur achter elkaar door laten slapen 's nachts, maar na die 5 weken heb ik het aan mijn dochter overgelaten wanneer ze weer wilde eten..en dat is dus pas weer in de ochtend. Ze is nooit suf geweest, meteen allert bij het openen van de gordijnen.. Misha weegt woog afgelopen woensdag 5650, dus dat is wel een heel verschil met jou kindje, ze is 59 centimer lang. Bij de geboorte woog ze 4200 gram.
Jahoor, mijn dochtertje zat met 7 weken op hetzelfde schema als wat jij beschrijft. (7.00-11.00-15.00-19.00-23.00) Prima toch! Ik hield met die leeftijd een maximum van 8 uur tussen twee voedingen aan.
Ik begin ook altijd om 7.00 uur met de voeding. Soms een uitloop naar 8.00 uur. Wij hebben net zo'n slaapkopje! Maar slaap is ook belangrijk denk ik dan maar. Wat een verschil dan met jouw dochter en die van. Terwijl ze maar 3 dagen schelen . Maar die kleine meid van ons was 2620 gram en 48cm bij haar geboorte. En nu was ze vorige week toen ik bij het cb was om te wegen 3910. (2 weken ervoor was ze 3800 gram, dus in 2 weken tijd maar 110 gram gegroeid) Dat vond mama toch niet heel erg veel. Ik hou het er maar op dat ze de ene keer wat meer groeien en de andere x wat minder. Heeft Misha haar eerste prikjes al gehad? (Wij mogen 4 juni) Ben benieuwd. Wel fijn dat ik niet de enige ben waarvan die kleine zoveel slaapt en in zo'n ritme zit
Elena slaapt de laatste week van 21u tot 06u 's morgens. Ze zit al op 4 voedingen van 210 ml. 06.00u 11.00u 16.00u 21.00u Ze heeft altijd grote honger en van het cb mocht het.Ze krijgt ook al nestlé cereals bij haar melk voor een meer verzadigd gevoel(allemaal in samenspraak met het CB) Het verschilt soms wel met een uurtje. Elena had niet meer genoeg aan een fles van 180 ml.Ze bleeft op alles sabbelen en huilen tot de volgende voeding.Nu ik de fles verhoogd heb,heb ik terug een blije baby!En daardoor zit ze nu op 4 voedingen,ze heeft zelf die fles laten vallen.
Wat lekker zeg! 4 voedingen. Hier zit ik nu op dit moment op de 5 a 6 flessen. Het ligt er net aan hoe het gaat. We hebben een drukke week achter de rug, en die kleine is dan van streek, wat ervoor zorgt dat ze gister om de 2,5 kwam voor een voeding. Dan kom ik op 6 voedingen van 115 uit. 's nachts slaapt ze wel door als ik haar om 23.30 uur wakker maak voor de laatste voeding.
onze youri doet t precies t zelfde,alleen krijgt hij vaak de laatste fles om 22.30 of 23.00 en hij slaapt meestal tot 6.00u of half 7 dus dat is ook de hele nacht al. dat doet hij nu ongeveer n wk of 2,5 a 3 al. wel lekker dan ben je zelf ook n beetje uitgerust al voor de hele dag succes groetjes krulliewullie