Afbouwen BV, wennen aan fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door deesje80, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter is nu 3 maanden (12 weken vd week) en bij het CB bleek dat ze wel wat bijvoeding kon gebruiken (ze was 500 gr gegroeid in 4 weken en dat vonden ze te weinig). Nu was ik toch al van plan om af te gaan bouwen, gezien ik over een maandje weer moet gaan werken. Ze drinkt nog 6x per dag: 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 en 22.00 uur (ze weegt nu 4330 gr). Nu ben ik sinds vorige week donderdag begonnen met het vervangen van de voeding van 16uur voor FV. Ze pakt dit gelukkig wel, alleen drinkt ze de flessen maar half leeg (ik geef 150 ml). Is dit normaal zo in de beginfase?
    Of zal ik de voedingen terugbrengen naar 5 per dag (om de 4 uur dus), maar welke voeding bouw ik dan na die van 16u af?
    Ze heeft ook nog nooit eerder uit een flesje gedronken, gezien het kolven bij mij nooit lukte (kreeg geen toeschietreflex met kolven, terwijl als ze zelf dronk bij mij, dit als een tierelier werkte). Ik ben gewoon geen kolver. Wellicht dat het dus daar aan ligt dat ze nog moet wennen aan fles icm flesvoeding?

Mijn concrete vragen dus: de voedingen gaan afbouwen nu naar 5, maar welke vervang ik nu dan als eerste zonder teveel tijd tussen mijn borsten te laten? Ik wil iig nog wel de ochtend en avondvoeding behouden als ik ga werken.
    OF zal ik gewoon op basis van 6 voedingen blijven afbouwen en dan daarna pas de voedingen naar 5x terugbrengen (wat denk ik mijn voorkeur heeft)?
    En mijn belangrijkste vraag: is het nu erg dat ze de flesvoeding nu maar half leeg drinkt? De BV drinkt ze nog wel net als anders en ik heb gelukkig geen last van mijn borsten met het afbouwen.

Ik hoor het graag!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik denk dat ik voor de optie zou gaan die jouw voorkeur heeft inderdaad.

Los daarvan: ik vind haar groei niet te weinig hoor. Zo te lezen haalt ze alles wat ze nodig heeft uit jouw voeding!

3. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Ok, bedankt voor de reactie en de bevestiging ;)

Deel Deze Pagina