afbouwen kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by spotlight, Sep 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Hallo,

Ik kolf omdat mijn zoontje prematuur is en in het ziekenhuis ligt. OIp advies van de kinderarts ben ik 6 x gaan kolven ipv 7x om aan mijn rust toe te komen. Ik zit nu op 50 cc per dag en vind het te vermoeiend om voor dit beetje nog zo veel te kolven. Ik wil dus gaan afbouwen om uiteindelijk te stoppen, maar hoe bouw ik af? Kolf ik elke dag een keer minder of zit het anders in elkaar en hoeveel tijd laat ik tussen de kolfbeurten zitten? (moet wel 2x per dag minimaal 4 uren ertussen laten zitten ivm ziekenhuis bezoek) Bedankt voor je antwoord!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

gefeliciteerd met je kindje!
    Hoe is het nu met jullie? Ben je zelf wel een beetje op de been?

Goed dat je zoveel energie in het kolven hebt gestoken. Bedenk dat iedere voeding die hij van jou melk heeft gehad hem heeft geholpen!

ik lees dat je niet zo'n megaproductie hebt (..) dus ik denk dat je kunt afbouwen door iedere keer een voedingsmoment te laten vallen. kijk welke voeding het minst makkelijk is (voor jou) en sla die gewoon over. na een dag of 3 kun je dan weer een voeding (met voeding bedoel ik natuurlijk kolfbeurt) overslaan. zorg dat je tussen 2 kolfbeurten die je laat vallen nog een kolfbeurt overhoudt. dus dan kom je op : 7.00 kolven, 10.00 dan niet, 13.00 dan weer wel, 16.00 dan niet, dan 23.00 nog een keer wel. (dit is een voorbeeld)

de kolfbeurt ind e ochtend laat je tot het laatst, omdat je dan meestal het makkelijkst nog wat kolft.

succes, vraag anders de verpleegkundigen nog eens.

heidi margit

3. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoord! Ik ben zelf gelukkig alweer aardig op de been!.

Nog een vraag: kan ik nu al de kolfbeurt van 23.00 uur laten vallen of is dan de tijd die ertussen zit tot de kolfbeurt de volgende ochtend 8 uur weer te lang? 23.00 uur is me nl net te laat en zou die graag willen laten vallen en dan 21.00 uur voor het laatst willen kolven.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

ik zou zeggen gewoon uitproberen....
    als je nu echt hoeveelheden uit die borst haalt, dan zou ik je adviseren wat langer te wachten, maar ik verwacht niet dat je er last van krijgt.

Blijf wel goed op jezelf letten!

Succes,
    heidi Margit

Share This Page