Hallo, Op dit moment kolf ik en geef ik mijn meisje van 1 week de fles. We hebben alles geprobeerd om haar aan de borst te krijgen, maar mijn tepels zijn volledig ingetrokken en een tepelhoedje was ontzettend vermoeiend voor haar... ze heeft er de energie niet voor. Ons dochtertje is drie weken te vroeg geboren en heeft daarnaast haar been helemaal in het gips omdat ze een knie luxatie heeft. Mijn kraamhulp was ontzettend lief, maar alleen gefocused op de voeding, en ik merk dat ik dat nu ook heb. Ik zie tegen elke voeding op omdat ze zo weinig drinkt. Ze drinkt zo'n 7 keer op een dag en de hoeveelheden wisselen tussen 40 cc en 75cc. Ze hebben me geadviseerd om te vingervoeden, maar alles wat ik dan extra geeft spuugt ze uit. ze komt zo om de drie uur, soms lijkt het wel of ze tussendoor nog een kleine snack wil, maar dat durf ik niet te doen omdat mijn kraamhulp zei dat dat niet goed was. Ze is iets meer dan 40 gram gegroeid de laatste paar dagen, maar ze was niet veel afgevallen de eerste paar dagen. ze weegt nu 3000 gram. ze heeft zo'n 6 a 7 plasluiers op een dag. Ik merk dat ik zelf gewoon misselijk wordt als ik weer moet voeden, ik wil het zo graag goed doen en ik vind het zo eng zo'n eerste. Daarnaast ben ik nog steeds bezig met het verwerken van de bevalling, die ging razendvlug en na 2 uur lag mijn kleine al in het gips.. het beeld van een bijna volledig omgedraaid beentje blijft in mijn hoofd zitten. Ik heb in elk geval mijn vriend nu een difrax fles laten halen, gebruik nu de avent, misschien werkt dat beter. wat kan ik nog meer doen om haar meer te laten drinken? Daarnaast vroeg ik me af hoeveel ik nu ongeveer moet kunnen kolven. ik kolf minimaal 70cc en maximaal 140cc in een kwartier. Alvast bedankt, Groetjes Monique
Hoi, allereerst gefeliciteerd met je kindje! Compimenten voor je inzet en doorzettingsvermogen, want idd je eerste kindje is zo spannend, je wilt het allemaal goed doen en de voeding is dan nog het allerspannends! Jeetje meid wat een heftige bevalling, in 2 uur tijd, poe dat was aanpassen geblazen, op adem komen zat er zeker niet bij? Zelfs je kindje moest het geweld doorstaan op haar manier : ( Hoe vaak ze drinkt is niet belangrijk, eerder wat ze plast en poept en of ze aankomt. Voor haar werkt het wss beter om vaker kleine beetjes te drinken dan iedere paar uur een enorme hoeveelheid. Haar maagje rekt iedere dag een beetje meer uit en verdraagt lanzaam steeds meer voeding. Spugen hoort daar bij, is heel normaal. De hoeveelheid die je kolft is absoluut mooi! Ga zo door : ) Misschie is het fijn om contact te hebben met een lactatiekundige in je buurt of iemand van borstvoedingorganisatie LLL of VBN. Je mag ons ook altijd bellen! Heel veel succes groetjes Kirsten
Hoi bedankt voor je reactie! Gisteren bleek onze eef weer 40gram aangekomen te zijn! In een dag, was erg blij. De nieuwe fles van de Difrax is echt een grote verbetering, gisteren dronk ze in een minuutje of 5 ineens 40cc.. Waar we achter zijn gekomen is dat we te vroeg begonnen met voeden, nu wachten we eerst tot madam wakker is en even lekker gehuild heeft en dan drinkt ze zo flesjes van 70cc op, ze heeft er vandaag al twee op van 70 en twee toetjes van 40 waar ze zo'n 1 1/2 uur na de 70 mee komt.. gisteren had ze al 40cc meer op dan de dag ervoor.. Had gisteren even info gevraagd en ze zeiden ook dat we moesten voeden op vraag.. en het valt ons nu al op dat ze daar behoorlijk regelmatig mee is, je kunt de klok er bijna op gelijk zetten! Poepen en plassen gaat redelijk.. en dan noem ik het alleen redelijk omdat deze ondeugd het heerlijk vind om te plassen als haar luier uit is En dan komt er zo'n heerlijke grijns op haar gezichtje.. Maar ze plast en poept dus goede hoeveelheden.. Ik krijg steeds meer vertrouwen in mezelf en daar ben ik echt super blij mee.. We komen er wel.. heel erg bedankt! x