Hoi!! Mijn meisje van net 7 maanden oud past haar drinkgedrag aan. Voorheen wilde ze 7/8 voedingen per 24 uur. Nu eet ze (VEEL) voedsel en drinkt ze relatief weinig; 4 keer per 24 uur. Ik leg haar vaker aan maar ze wil niet drinken. Krijgt ze voldoende vocht zo of moet ik haar water aanbieden? Bedankt!!
Nog geen een reactie Als haar plasluiers beginnen te ruiken naar sterke urine en de plasluiers worden minder dan is het raadzaam om advies in te winnen. Hoeveel cc drinkt ze?
Idd goed de plasluiers in de gaten houden en misschien de borst voor de bijvoeding maar moet ze wel willen natuurlijk. Ik gaf vanaf 6 maanden wel standaard bij de bijvoeding een paar slokjes water uit een gewone beker om te oefenen. Met 8 maanden begon ze wat grotere hoeveelheden te drinken, 100-200cc naast de borst- en bijvoeding.
Het valt mij op dat ze minder plasluiers heeft. De eerste luier van de dag is flink en verder zijn de luiers nauwelijks nat. Hoeveel cc ze drinkt weet ik niet.
Het hangt er een beetje vanaf of je nog lang door wilt blijven voeden. Zo ja, kun je het beste vooral de borst blijven aanbieden. Evt kun je ook nog melk afkolven en dit uit een bekertje geven, kijken of ze dat leuk vindt. Misschien is dit een fase en gaat ze straks weer meer bij jou drinken. Als je het niet erg vindt als ze minder uit de borst gaat drinken kun je natuurlijk ook water geven. Wat eet ze vooral? Groente en fruit bevat natuurlijk ook vocht.
Ik wil 1 jaar bv geven. Vandaag dronk ze vanouds 7-8 keer..... Was blijkbaar een fase. Maar nu......omdat ik 1 jaar bv wil geven moet ik nu al water aanbieden?
Je kunt water geven maar ik zou het niet doen als ze daardoor minder aan de borst gaat drinken. Hier dronk ze nog rustig 7-8x per dag en tot haar 1e verjaardag 5-6x dus was het gewoon als extra.
Je mag water aanbieden, maar je kunt beter voor ze vast voedsel eet een borst geven. In je melk zitten enzymen die helpen bij het vergden van vast voedsel.
En je kan ook gekolfde BV in een bekertje proberen ipv water. Als je kolft, hoe groot is een voeding dan? Dat zou eigenlijk mijn vraag moeten zijn ipv hoeveel cc ze drinkt, silly me.
Ik kolf niet. Dit heb ik met mijn oudste wel gedaan, maar ik vond het VERSCHIKKELIJK:x:x:x:x:x Dus nu niet. Ik heb 6 maanden verlof gehad en nu gaat Jasmijn naar een gastouder dichtbij mijn werk. Zodoende kan ik live voeden. Ik weet wel dat ze snel drinkt (hooguit 5. min.)
Herkenbaar Mijn zoon klokt het ook zo weg Ik zou dan vaker aanleggen en een paar keer wisselen van kant. Water zou ik niet aan beginnen, ik vind het riskant voor je productie. Of, heel eigenwijs toch eens proberen te kolven, misschien valt het je nu wel mee.
Dit is ook een periode waarin ze naar de dreumesfase gaan (dus snel afgeleid) en tanden krijgen. Tip 1: nog steeds bv voor bijvoeding Tip2: tussendoor voeden op jouw verzoek in een iets verduistere stille ruimte met zo min mogelijk prikkels Succes!
Ze is ontzettend afgeleid!!!! Ik heb nog een dochter en die hoeft maar een geluidje te maken en Jasmijn laat los om te kijken wat er aan de hand is........ Zodoende haalt ze de schade 's nachts in.....zucht.....gaap....