Omdat ik over 5 weken weer ga werken wil ik gaan afbouwen met de BV. We zijn gister begonnen met 1 fles weg te laten ( middag voeding ) Maar Lisa wil er niks van weten, huilen en zodra de speen in haar mondje komt begint ze te kockhalzen. Het gaat ons door merg en been maar ze moet toch wennen aan de fles. We hebben er niks aan als ik straks weer werk en de oppas krijgt er geen voeding in. Iemand tips? :
je voedingen afkolven? Gewoon nog even oefenen met de fles? Heb jij zelf een fles gegeven? Ik heb wel eens gehoord dat als moeder in de buurt is je kindje dat ruikt en voelt, en dan liever de borst heeft. Misschien kan het helpen als je partner de fles geeft als jij weg bent? Succes!
Wij hebben ook geoefend met een fles voordat als ik straks weer ga werken. In het begin was het hier ook geen succes. Totdat we een andere speen (antilekspeen) gingen proberen. Toen was het geen probleem meer. Dus mischien eens een andere speen/fles proberen ? Mischien moet ik me er niet mee bemoeien: Maar je hoeft niet te stoppen met bv als je gaat werken. Je mag een kwart van je werktijd besteden aan kolven. http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... lingen.htm
Ik kolf het al af, het probleem is dat ze de fles zelf niet wil. Ze weet gewoon niet wat ze er mee aan moet. Ben me echt radeloos....
Gister uiteindelijk heb ik het zelf voor elkaar gekregen. Vandaag heeft het me 3.5 geduurd. Ik weet gewoon dat ze moet wennen, maar het gaat me zo door merg en been als ze zo verdrietig is..
probeer eens een andere speen. Ik heb zelf geen ervaring, maar als ik al die verschillende spenen zie (avent, difrax, een of ander tiet-nadoe-ding) denk ik dat het allemaal net even anders kan zijn. Misschien is dat wat?
Ook al geprobeerd, die Tommy Tippy Close to Nature zou toch het meeste op de borst lijken...Ze doet zo verdrietig en gaat zo overstuur
oh da's wel heel zielig. heb je al geprobeerd buiten de voedingen om wat water in een flesje te geven? Mijne is in een hittegolf geboren dus gaf ik tussendoor ook gewoon water. dan is er niet de stress van honger-eten-nu! en kan ze op haar gemak wat aan een speen wennen. Wij hebben trouwens de aventspenen gebruikt, no problem. Maar daar heb jij niet zo veel aan natuurlijk.
Wij hebben dat hier ook. Ik wil na 3 maanden ook gaan afbouwen en haar nu al aan een flesje laten wennen. Maar ze drinkt daar echt langzaam van en ook niet van harte. Ik zou denk ik een ander flesje proberen. Dat ga ik ook doen morgen. Ik heb gewoon een flesje gekocht en ik zie het wel of het lukt. speentje is trouwens geen probleem. Die heeft ze al direct de eerste dag na de geboorte in haar mond. Lijkt me ook erg frustrerend om je meisje zo te zien.
Ik begrijp je helemaal! Ik ben echt wel eens huilend de kamer uit gelopen als mijn man Ruben probeerde de fles te geven, hij wilde hem echt niet! Hier is het beter gegaan toen we een andere speen kochten van Difrax. Weet niet meer hoe hij heet maar het is een platte brede, en deze lijkt meer op zijn speentje. Heb ook de speciale flessen geprobeerd die op de borst zouden moeten lijken maar dit werd helemaal niks Maar dat zal per kindje wel verschillen. Verder zijn we het gewoon blijven proberen, elke dag weer en op verschillende tijdstippen. Het lukte bij Ruben voor het eerst toen hij al erg moe was 's avonds en blijkbaar geen energie had om zich lang te verzetten. In het begin zat ik ook constant liedjes te zingen en te wiegen. Op een gegeven moment verzette hij zich steeds korter en dronk steeds meer. Nu is het geen probleem meer, ik kan op elk willekeurige moment een fles geven! Maar ook wij hebben veel geduld moeten hebben en waren af en toe behoorlijk moedeloos. En als hij dan zo verdrietig was heb ik wel eens geroepen van ik doe het niet meer! Ik geef hem wel alleen maar de borst! Maar ja dat kan niet he, en ik ben nu echt heel blij dat hij het flesje accepteerd!
Bedankt voor je antwoord, ben blij dat Lisa niet de enige is die zo reageerd. Zie er nu al weer tegen op dat ze zo wakker word. Ik heb haar vanmorgen om 6.00 de borst gegeven en ga zo een flesje kolven voor dr. Ik heb maandag ook die Difrax S bottle gekocht. Maandag lukte het uiteindelijk daarmee en gister na 3.5 uur drama nam ze de Avent nr 1 Denk dat ik daar vandaag ook mee aan de slag ga. Ik ga proberen als ze wakker is gelijk dat flesje te geven, zodat ze nog slaperig is. En anders.. ja dan gaan we weer zon rotdag tegemoet.. Hoelang heeft het bij jou uiteindelijk geduurd voor hij hem accepteerde? En gaf je dan 1 fles per dag? Of meerdere? Bedankt Groetjes
Het heeft bij Ruben zeker 4 weken geduurd voordat hij helemaal probleemloos de fles ging drinken Eerst weigerde hij pertinent en huilde en schreeuwde totdat hij in slaap viel, vreselijk was het. Toen heb ik dus een andere speen gekocht en toen wilde hij af en toe als ik hem heel veel afleide met kletsen en liedjes de speen wel in zijn mond houden en er af en toe aan sabbelen. Maar echt drinken was er nog niet bij en na een tijdje was hij het weer zat. Het maakte bij Ruben trouwens ook niets uit of er KV of BV in de fles zat. Op een gegeven moment lukte het mij om hem de fles te laten drinken als hij heel moe was 's avonds, hij huilde dan maar heel even en zijn trek won het dan van het verzet. (Ruben is 's avonds altijd al heel hongerig geweest). Onder het drinken viel hij dan in slaap maar hij dronk wel! LAter ik hem alleen maar heen en weer te wiegen en dan nam hij de fles al, en opeens, sinds een week is dat, neemt hij de fles gewoon op ieder moment en zonder problemen. Geduld hebben dus en genoegen nemen met kleine stapjes vooruit. Bij ons was het trouwens zo dat hij de juist wel van mij de fles accepteerde en juist niet van zijn papa. Bij papa ging het een stuk moeilijker. Dat hebben we weer opgebouwd door eerst zelf de fles te geven en als dat lekker ging en hij dronk ontspannen dan nam papa het over. Toen dat goed ging hield papa hem vast maar gaf ik hem de fles terwijl ik tegen hem kletste (dan keek ie me met grote ogen aan over papa's schouder) en als dat dan weer goed ging gaf ik de fles aan papa en na een tijdje liep ik dan weg. En ook dat gaat inmiddels helemaal goed. Ruben vond het gewoon heel moeilijk om te begrijpen dat ook papa voeding had Het was een hoop gedoe maar dat is het wel waard geweest. Uiteindelijk zal ook jouw kindje het heus wel gaan snappen! Ik zou trouwens als ik jou was niet te veel wisselen met spenen en flessen maar het elke keer een dag of 3 met een bepaalde speen/fles proberen en pas als het dan nog niet lukt weer een andere proberen. Wat ik trouwens ook nog als tip kreeg van iemand die op een KDV werkt is om de speen in je bh te dragen zodat het jouw geur heeft. Het schijnt wel eens te helpen Bij Ruben maakte het echter niets uit. Succes!