Bekend probleem.... Baby wil geen flesje....

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Lara1978, Jun 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Beste Ilse,

Het is een bekend probleem en ik hoop dat je de gouden tip voor me hebt.

Mijn dochtertje wil niet uit een flesje drinken! Ik geef haar in principe volledige bv maar als ik een keertje een middagje weg wil dan is het toch prettig als iemand anders haar kan voeden ;)

Nu proberen we het sinds ze ongeveer 8 wk was maar nog steeds zonder succes. Alle soorten flesjes staan inmiddels in de kast, Avent, Tommee TIppee en de Difrax 'S'fles maar helaas...
    We hebben de volgende tips reeds toegepast:
    -ik ben niet in de buurt
    -mijn gedragen kleding (dus mijn geur) erbij houden
    -in een andere houding dan de vertrouwde voedingshouding
    -druppeltje melk op haar lipjes
    -speen warm maken

Het enige trucje dat af en toe werkt is als mijn vriend zijn pink in haar mondje doet en ze daarop zuigt dan snel het flesje in haar mondje en dan blijft ze zuigen. Zonder dit trucje zit ze alleen maar te spelen met de speen maar zuigen doet ze er niet op. In het begin deed je haar echt een plezier met een pink maar dat lijkt ook steeds minder te worden, waarschijnlijk omdat ze langer aan de borst drinkt. Ze wil trouwens ook geen fopspeentje.
    Ze raakt erg overstuur als we langer dan 5 minuten bezig zijn met proberen dus dan stoppen we er ook mee. Het maakt niet uit wie het probeert, meestal is het papa maar het lukt mijn moeder ook niet.

Heb je de gouden tip voor ons? Alvast bedankt!

2. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik was nog vergeten erbij te zeggen dat we om de dag proberen één voeding uit een flesje te geven. Als het niet is gelukt dan proberen we het dezelfde dag geen 2e keer.

Groet Lara

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ik stuur je appart nog wat tips.

Dat je niet steeds blijft proberen als het niet lukt is prima.

Succes
    Ilse

Share This Page