Hallo, Mijn dochtertje van 4,5 maand komt sinds een paar weken weer snachts voor een voeding (hiervoor sliep ze van 22 tot 6 a7 uur). We doen nu om half 11 een schepje rijstebloem in de fles (afgekolfde melk). Dit heeft helaas voor ons geen effect. Nu is het de laatste dagen zo dat ze bij mij (ik geef nog steeds volledig borstvoeding) overdag weinig uit de borst wil drinken. Tussen de 70 en 140cc (wij hebben een weegschaal en ik weeg haar voor en na de voeding). De late en nachtvoeding drinkt ze tussen de 160 en 200cc. Als ze de laatste dagen bij de oppas is, drinkt ze de flesjes juist weer erg goed leeg. ( Wat zouden jullie adviseren om te doen? Ik zou namelijk graag zien dat ze snachts geen of een kleine voeding nodig heeft en overdag goed drinkt. Verder is ze erg nieuwsgierig en kijkt veel om zich heen met de borstvoeding. Ze is nu ongeveer 6200 gram. Ze drinkt op verzoek (ongeveer 4 a 5 uur, 8 a 9 uur, 12 a 13 uur, 16 a 17 uur, 19 a 20 uur en om 22.30 uur) Alvast bedankt
Hoi, Op zich is er niets mis met hoe je kindje haar voeding tot zich neemt. Dat ze in de nacht grotere toename laat zien heeft te maken met het feit dat de nachtvoeding juist zo'n waardevolle voeding is: kindjes kunnen wel tot een kwart van hun dagelijkse behoefte tijdens de nacht innemen! Voed je beide borsten overdag? Sommige kindjes kun je nog overhalen om een keer extra aan te happen, dat is even uitproberen en afwachten. Hoogstwaarschijnlijk zal dit niet veel verschil geven in nachtvoeden.... Daarnaast is je kindje op een leeftjd dat ze volop gaat ontwikkelen: rond kijken, snel afgeleid zijn: eigenlijk heeft ze helemaal geen tijd om bij mama aan de borst te drinken: er is een wereld te ontdekken! Ook in dit opzicht zie je kindjes regelmatig in de nacht inhalen. Klopt dus in het ontwikkelingsbeeld. Ik zou dus niet te veel willen veranderen: het hoort er bij en zal straks overgaan. Nu heeft ze jouw (volledige! Hoera!) moedermelk nodig om te groeien en te ontwikkelen. Overdag en 's nachts. Veel succes verder! Heidi