voeden en verkouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dnise, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Hoe pak ik dit nu aan....
    Wordt er behoorlijk gestrest van en vind het zo zielig....

Onze kleine is nu 3 weken en ontzettend verkouden.. heel zijn neusje zit dicht.... Dus hij heeft amper lucht...

Ik voed met een tepelhoedje omdat hij mijn tepel niet vast kan houden.. maar omdat hij zo verkouden is laat hij elke keer los om lucht te happen en neemt daardoor zoveel lucht mee naar binnen dat hij daar enorme last van heeft hij laat boeren niet normaal
    Spuugt vaak terug en heeft elke keer de hik en dan nog de ontelbare scheetjes die hij laat...
    heb er nu de hele nacht mee gezeten en met nog een kerel van 4 die naar school moet vind ik dat erg slopend...
    Merk ook al een paar dagen dat ian erg onrustig aanhapt maar zonder tepelhoedje lukt hem nog niet...

Daarbij heb ik echt zo ontzettend veel melk het spuit er echt uit gewoon... zit nu dus zwaar te verzinnen om af te gaan kolven en hem met de fles te gaan voeden... gewoon om het voor ons alle 2 relaxt te houden.. maar nu is mijn vraag kan dat al?? En zo ja hoe pak ik dat aan....?
    Weet zeker dat ik voldoende voor hem zou afkolven want ik stroom over....

2. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik heb zojuist uit mijn linkerborst 70 cc afgekolft met een handkolf.. heb 15 min gezeten...

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt natuurlijk kolven en fles geven, maar dat lost de verkoudheid niet op. Wat ik zou doen is eerste toeschieten af laten lopen (dus dat de eerste druk van de borst is) dan droogmaken en aanleggen. Verder beetje rechtop houden en uitzitten. Je kindje is verkouden, daar moet het even doorheen. Gelukkig geef je borstvoeding en zal het sneller gaan omdat jij actieve antistoffen voor hem aanmaakt!

Deel Deze Pagina