Hoi! Ik kom net van het cb vandaan. Arts : hoevaak geef je nog bv,... Ik: wanneer hij wil Arts : oh, maar hoe veel keer op een dag Ik : als hij er om vraagt geef ik, op verzoek dus Arts : oh, maar hij moet ook andere dingen Ik: het een sluit het ander niet uit toch? Arts : ja, maar je moet nu met 4 mnd beginnen, met 6 mnd brood en vlees erbij, nieuwe inzichten. Ik : nou we zijn met 6 mnd begonnen met wat groente en fruit. Krijgt natuurlijk nog weinig binnen, maar komt vast goed Arts : nou, bv geeft nu al minder voeding voor je baby max 4 voedingen per dag! Ik : oh,.... Dag mevrouw de arts. Maar eigenlijk moet ik een klacht indienen,...
Het ene oor in, en door het andere eruit. Lekker je kleintje op verzoek blijven voeden en doen waar jij je goed bij voelt. Je doet het hartstikke goed zo, dus laat je zeker niet onzeker maken hoor.
Met 6 maanden al brood en vlees?! Jeetje ik kan bijna niet wachten tot ze hier zo belachelijk gaan doen zal ze eens wat anders vertellen
Mijn oudste dochter is bijna 6 jaar en toen waren de adviezen weer anders... Dit is iets wat ik zeker ga aangeven als ze dit belachelijke advies geven binnenkort. Hoe kun je toendertijd zo overtuigd zijn geweest en nu weer dit beweren... Door wie wordt het cb geadviseerd eigenlijk? Waar halen zij hun info vandaan? Weet iemand dat?
Vind het onzin, kan me niet voorstellen dat het echt nieuwe inzichten zijn die ze alle moeders adviseren. Denk meer dat het háár persoonlijke advies is. Want 6mnd al vlees en brood, en dan ook nog eens zeggen dat ze max 4 mag voeden? Die arts is naar mijn inziens toe aan een vakantie.
Haha, max 4 voedingen per dag ik zit nog tussen de 8 en 10.. wij hebben gelukkig een heel bv vriendelijk cb, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik zo'n gesprekje zou hebben gehad met dit advies. overigens werd er tegen mij ook gezegd dat ik met 4 maanden 'moest' beginnen, met een blaadje, overduidelijk van een potjes fabrikant , hoe ik dat dan aan moest pakken. Kom op zeg. brood en vlees wordt hier ook geadviseerd hoor. Denk wel dat dat algemeen advies is. idd lekker op verzoek voeden en hun lekker laten kletsen
Jeetje. Hier zijn ze gelukkig wat milder op t cb. Al zei de arts ook wel dat ik met 4 maanden mocht beginnen. Foldertje ook vrijblijvend. Ergens tussen de 4 en 6 maanden wanneer baby en moeder zich daar goed bij voelen. En geven ze aan dat het tot 6 maanden echt maar een paar oefenhapjes per keer zijn.
Ik heb veel contact met een groep meiden die allemaal bevallen zijn rond september en we krijgen dit advies allemaal. En ik vraag me ook af van wie ze advies krijgen. Vind het belachelijk!
Gelukkig hier een schappelijk CB die blij zijn dat ik zo lang BV geef. Verder zeiden ze "met 4 maanden MAG je bijvoeden, maar met 6 maanden MOET je beginnen met bijvoeden". Dat is al heel wat anders dan wat jouw CB zegt. Bizar eigenlijk die verschillen tussen de CB's.... Je doet het verder prima hoor. Niet teveel van het CB aantrekken. Zolang als je kindje het goed doet en keurig groeit, is er niks aan het handje!
Zie nu ook dit artikel op bv.com Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Vast voedsel - Kenniscentrum Borstvoeding verwerpt richtlijn vier maanden
Wat een verschil van cb,s. Hier werd geadviseerd om pas vanaf 6 maanden te beginnen met wat hapjes groente, als de kleine echt "hongerig" leek dan mochten we met 5 en een halve maand beginnen. We zijn trouwens begonnen met 5 maanden en 3 weken.
Pfff stop die 'nieuwe inzichten' maar op een plaats waar de zon niet schijnt. Het verandert toch steeds weer. Lekker niks van aantrekken inderdaad. En zo worden kersverse moeders, die vaak toch al wat onzeker zijn, weer eens een bepaalde richting opgeduwd door dat CB. Ik vertrouw zelf meer op de kennis van experts als Stefan Kleintjes bijvoorbeeld.
Ik ben benieuwd, ik moet de 27ste weer naar cb ... hier krijgt ze wel al groente, fruit, brood, etc. maar eigenlijk altijd NA bv ... ik heb altijd begrepen dat je anders snel je bv om zeep helpt? En sowieso nog wel 6 voedingen op een dag ... soms meer.
Soms krijg ik het idee dat sommige CB's echt gesponsord worden door producenten van kunstvoeding en potjesvoeding, die achterlijke 'adviezen' die de bv alleen maar om zeep zouden helpen! Niet in het belang van moeder en kind, dus wie zijn zij dan om advies te geven? Gatverdamme. Overigens hier in Belgie nooit een probleem gehad, ze zijn hier zeer bv-vriendelijk en ik heb het idee dat het beleid ook veel eenstemmiger is hier. Met 9 maanden dronk mijn dochter nog zeker 6 keer op een dag en het enige dat de arts zei was: Goed voor haar, dat is het gezondste vocht dat ze binnen kan krijgen.
Mijn moeder kreeg ruim 30 jaar geleden het advies om met de 3 maanden liga met banaan en sinaasappelsap te geven. Dus misschien dat het veranderen van het advies niet altijd belachelijk is? Voortschrijdend inzicht noemt men dat.. Volgens mij wordt cb (ggd) geadviseerd door RIVM en volgens de website doen ze zelf ook onderzoek. Maar.. ik moet zeggen dat ik ook (nog) niet overtuigd ben hoor, en dat onze jongste ook pas rond de 6 maanden voor het eerst iets anders dan melk gaat krijgen. Overigens is het advies dat er nog maximaal 4x bv gegeven mag worden natuurlijk wel belachelijk! Dus ene oor in, andere oor uit..
Het CB in Nederland gaat hiermee tegen het advies is van de WHO (world health organisaties). Waar het advies wordt gegeven de eerste 6 maanden exclusief BV te geven. Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Mijn advies..... Trek je eigen plan! Als je met 4 maanden bijvoeding wil geven, dan mag dat, maar moet absoluut niet en is ook echt niet nodig. Hier helaas ook een BV onvriendelijk CB. Ze zijn van de poedermelk en schema's, ik dus niet. Ga nu enkel heen voor de prikjes. Heb overigens eens een klacht ingediend, maar bleek volledig zinloos. Ze luisteren niet en staan er gewoon niet open voor. Uiteindelijk verwezen naar de ombudsman, maar was er al wel klaar mee.
Ik zeg ook niet dat veranderen van advies belachelijk is het advies wat ze nu geven vindt ik wel belachelijk. Zekr kan veranderen goed zijn maar deze verandering is wel extreem als je met 6 maanden al brood en vlees moet geven.
Misschien een domme vraag hoor, maar wat is het probleem met brood op zes maanden? Vlees oke, dat kreeg mijn oudste pas voor het eerst toe hij 1,5 was. Mij mijn dochtertje krijgt nu af en toe ook wel een plukje lichtbruin brood hoor vindt ze heerlijk en heeft er nog nooit last van gehad....