Help: aanpassen borstvoeding schema ivm werk 8,5 maand oud

Discussion in 'Borstvoeding' started by jufkrisje, Mar 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Hoi meiden

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...ik was van de week zo radeloos dat ik zelfs bijna wilde stoppen met de borstvoeding...

Ik geef mijn meisje sinds de geboorte volledige borstvoeding. Nu heeft ze natuurlijk bijvoeding inmiddels.

Het schema was als volgt..

7-7.30 borstvoeding
    9 uur fruit
    12 uur borstvoeding en 1 boterham
    16 uur borstvoeding in fles 200cc
    17.30 uur groentehap (en nu mondjes yoghurt als toetje)
    19.30 uur borstvoeding in fles 200cc
    23 uur borstvoeding

De eerste en laatste voeding kolfde ik een borst af en dronk ze de andere. Ik haalde dan 200cc per voeding uit de andere borst wat dus voldoende was voor de twee flessen overdag (af gebouwd ivm lesgeef activiteiten 3 x per week vanaf half vier tot zeven uur en ivm voedingstijden nu en eerder was het niet mogelijk die te blijven geven)
    Zelf kolf ik dan om 15 uur nog 100cc... Heb geprobeerd dat te laten vallen maar toen liep mijn productie terug. Aangezien ik hele dagen thuis was ging dit makkelijk.

Nu heb ik alleen werk gevonden en na 2 weken 12 uur (verdeeld over ochtenden) nu een 24uurs contract aangeboden gekregen... Super maar dat betekent drie hele dagen... Dus twee drink momenten/kolfmomenten weg. en het is niet mogelijk op werk te kolven...

Dus zag de bui al hangen... Stoppen met borstvoeding... (had ook precies die week een productie dip..mama en kind ziek..mama ongesteld dus had ineens helft minder aan voeding...die dip zijn we nog niet helemaal te boven...ondanks pogingen extra te kolven...zat er dit weekend daarom ook behoorlijk erdoor heen)

Nu zat ik alleen vanavond op de bank met kei strakke borsten om 19 uur (eerste werkdag tot 17 uur gewerkt) en ik denk stik mij geef haar om 19.30 voeding en kolf de andere af (130cc eruit) en 23 uur geef ik wel beide...

Zou ik nu in dit schema door kunnen gaan zonder (verder) productie verlies?

7 uur borstvoeding (een borst andere kolven)
    9 uur fruit
    12 uur fles borstvoeding en brood
    15 uur kolven op de 4 vrije dagen (of is er dan meer voor nodig?)
    16 uur fles borstvoeding (eventueel 1x kv als mijn productie niet meer de oude wordt)
    19.30 borstvoeding (een borst andere afkolven)
    23 borstvoeding

Of zal nu mijn lichaam helemaal van slag zijn?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,299
    11,069
    113
    Ik hoor t vaker van leraren dat ze niet overdag kunnen kolven, maarre... op de basisschool was er vroeger vijf kwartier middagpauze, en ook in t middelbaar onderwijs minstens een halfuur, waarom zou je dan niet kunnen kolven? Mijn dochter is bijna even oud als de jouwe, en ik kom ook vaak nog maar aan 1x kolven op t werk toe, de productie blijft er redelijk onder al moet ik elke avond nog aan de bak om genoeg te hebben voor de werkdag.

Mijn dochter zou trouwens geen genoegen nemen met twee flesjes melk overdag (ze is nogal verslingerd), maar verder lijkt je schema me prima als je nog een tussendoortje in de middag (half 3 ofzo) en avondeten (groente-aardappel/rijst etc) toevoegt -denk dat je vergeten bent die te noemen?

Denk niet dat je productie reddeloos verloren is hoor! Neem op je vrije dagen lekker quality time thuis met je dochter met lekker veel live voedingen :)

3. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    Ben ik idd veegeten te noemen ja...

Helaas hier (werk inmiddels buiten het onderwijs) kleine kantine en krijg niet de,mogelijkheid om elders te kolven... En tja dan zit ik echt niet op mijn gemak...dan kolf ik liever niet...vandaar

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook in het onderwijs en ga straks ook niet kolven. Als ik zou willen kolven, dan moet ik dat in mijn pauze doen en na schooltijd. Dat betekent dat ik mijn collega's nooit meer zie en ik ook geen pauze meer heb. Van het uur pauze heb ik namelijk vaak nog een half uur nodig voor voorbereidingen of andere werkzaamheden.
    En tja officieel zou ik er vrije tijd voor moeten krijgen zodat ik het ook onder schooltijd zou kunnen doen, maar dat is helaas niet makkelijk te regelen.
    En daarbij kolven in het magazijn...

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,299
    11,069
    113
    Hihi je moet eens weten wat ik allemaal doe tijdens het kolven! Emailen, artikelen lezen, telefonische vergaderingen, lunchen... En ik weet in welke hoeken van de kamer met ramen ik ongezien kan zitten als ik geen tijd heb voor de kolfkamer of die bezet is. Waar een wil is, is een weg :) Je moet soms ook gewoon een beetje brutaal zijn. Er is vast wel een kantoor waarvan de "bewoner" er even niet is :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben ook juf.ik heb gewoon gekolfd. Ik vind mijnkind belangrijker dan mijn collega's of leerlingen, vooral omdat het maar om een korte periode gaat dat je kunt kolven. Voorbereiden is kwestie van plannen. Ik deed veel leeswerken correctiewerk tijdens het kolven.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is altijd wel een plek te vinden. Ik ken moeders die in hun auto kolfden.

Share This Page