Ik heb volgens mij echt last van een megaproductiedip, maar weet niet waardoor. Dacht eerst aan menstruatie, maar duurt nu al 1,5 week, dan zou dat toch al moeten komen? Of een 4 maanden dip? Ik kolf niet meer genoeg om mee tegeven naar het kdv, terwijl dit nooit een probleem was. Ook komt ze nu 2/3 keer in de nacht ipv 1 keer. Vind het op zich niet zo erg, maar hoe kan het? Ik kan niet zwanger zijn in elk geval. Zo gaat het ongeveer: 01.30 uur 04.30 uur 09.00 uur flesje bv 150 12.00 uur flesje bv 150 15.00 uur flesje bv 150 17.00 uur 19.00 uur 20.00 uur 22.30 uur Ik ben wel kapot nu. 2 weken terug begonnen met werken en mijn oudste wordt ook nog een paar keer per nacht wakker vaak om verschillende redenen. Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik ken dit eigenlijk helemaal niet, heb nog niet eerder een dip gehad volgens mij.
Ik herken het dit wel een beetje, alleen in de nachten kwam onze meid niet. Ik had een hele erge 4-maanden dip, en het lijkt erop dat jou kindje daar ook last van heeft. Bij mij heeft het geduurd tot aan de 5,5 maand ongeveer, ze kwam dan van 6.00 tot aan 22.00 ook om de 2a3 uur. Ik ben een thuisblijfmama dus ik kon aanleggen wanneer ik wilde. Maar het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk aanleggen en zelf genoeg vocht binnenkrijgen. Hoe je dat het beste kan doen met kolven en KDV weet ik niet, misschien dat een andere mama je daar mee kan helpen. Dus zoveel mogelijk aanleggen is vrijwel het enige wat je kan doen. Het is idd heel erg slopend op begeven moment.
Lijkt me wel een zwaar schema zo, zeker in combinatie met een ouder kindje dat ook wakker wordt, én weer werken. Die dip wordt in elk geval niet beter van jouw vermoeidheid... Misschien heeft je kindje ook 'mamahonger'? Dat herinner ik me nog een beetje van toen mijn oudste net naar het kdv ging, hij haalde de 'schade' van overdag een tijdje 's avonds en 's nachts in. Dan kan het helpen om je 's avonds helemaal aan het clustervoeden te wijden - maar dat is voor je oudste ook niet zo gezellig.... moeilijk. Heb helaas geen oplossing voor je, maar wil je wel veel sterkte wensen!
@bri: tot 2 weken terug clusterde ze ook nog de hele avond en had ze daarna 1 voeding om 3 uur, een stuk beter te doen dus. Alleen dat doet ze nu niet meer en wil ze ook absoluut niet, als ik haar nu extra probeer te aanleggen pikt ze dat niet, wordt ze boos. (en ik was ook blij dat het clusteren wat gestopt was, maar nu... het is niet echt een verbetering zeg maar) Ik hoop dat het tijdelijk is nu ik net begonnen ben met werken. Ze drinkt overdag ook wel heel kort nu, dus misschien dat ze daarom 's nachts komt, maar het is idd behoorlijk vermoeiend momenteel.
Ik lees even mee..ik kolf net aan genoeg..en voed ( met een fulltime baan) nog 7-8 keer incl nachtvoeding. Mijn meisje was maandag 4 maanden.
Hier ook de 4 maanden dip gehad, kreeg toen oa ook niet genoeg gekolfd en meisje kwam ook elke nacht. Nu begint ze weer door te slapen en kolf ik ook weer veel makkelijker, dus dat kolven zou ook weer goed moeten komen. Hier heeft het zo'n 3 weken geduurt.
Hmm, 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben. Hier nog iets ontdekt wat het probleem kan veroorzaken, ze heeft haar 2 ondertandjes door! Mijn zoontje sliep daar ook altijd heel slecht door. Pff, gaat allemaal wel dubbelop zo.