Afbouwen flesvoeding

Discussion in 'Voeding' started by Toscq, Jan 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toscq

Toscq Nieuw lid

Jan 14, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Ik zit met een vraag betreft de voeding van onze kleine brink. Jamie is nu 7,5 maand en is een hele goede eter. Ik weet alleen niet wanneer ik zijn flesvoeding moet gaan afbouwen en hoe. Hebben jullie misschien tips?

Zijn voedingsschema nu is

07.00 uur Pap
    10.00 uur Fruit (hele appel geraspt of hele banaan geprakt) met een liga
    14.00 uur 180 cc opvolgmelk
    17.30 uur Avondeten 8 maanden potje 200 gr
    20.00 uur 180 cc opvolgmelk

Tussendoor drink hij totaal nog 200cc water. En krijgt een lange vinger, soepstengel, creaker of een korstje brood. Wel verslikt hij zich hier vaak in waardoor ik hem dit niet iedere dag geef. Bang dat hij erin stikt.

Alvast bedankt voor de reacties en tips.

Gr
    Tosca

2. adi

adi Niet meer actief

Verslikken is heel normaal voor een baby dat net leert eten, hij gaat echt niet zomaar stikken. En hij moet toch leren eten..

Hij is zeker toe aan brood. Ik zou zijn middagmelk combineren met een boterham.
    Echt melk afbouwen zou ik nog niet. Melk id tot 9mnd nog zijn hoofdvoeding, en 3 flessen zijn nog prima.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier tot bijna 1 jaar nog 3 flessen gehad!
    Je kunt echt gaan toewerken naar 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes + fles voor het slapen.

Dus rond 12u een boterham met (room)boter en een fles melk

Liga hoef je dan ook niet toe te voegen aan het fruit, vind ik sowieso niet nodig... maar dat is een eigen keus.
    Als ik fruit eet combineer ik dat ook niet met een liga??

Als je kindje goed rechtop zit kan er weinig gebeuren.
    Kokhalzen is heel normaal bij het leren eten, dat is juist om te voorkomen dat ze erin stikken. Zo wordt het gewoon weer naar buiten gewerkt.
    Hier werd een te groot stuk ooit weer naar buiten gewerkt, een keer bekeken en opnieuw in de mond gestoken!

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier ruim 8 mnd en 3 flessen nog. Prima zo. Je kunt 12:00 brood gaan doen.

5. Toscq

Toscq Nieuw lid

Jan 14, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dus nu gaat t spannend worden. Aan de boterham, neem aan zonder korstjes. Jamie eet wel potjes groente voor 8 maanden maar op de stukjes groente kauwt hij niet eens.
    Mag ik ook iets van kindersmeerkaas of appelstroop dun op de boterham smeren als beleg?

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik zou beginnen met het brood zonder beleg of inderdaad met (room)boter. Smeerkaas, ook de variant voor kinderen, bevat veel zout, dus zou dan inderdaad voor appelstroop of fruit-jamals beleg gaan. Hier duurde het echt wel even voordat hij beleg ging waarderen...

7. meelezer

meelezer Niet meer actief

Misschien een idee om vers geprakte groente te geven ipv potje. Hij moet wel leren kauwen en stukken kauwen is beter voor zijn ontwikkeling en mondmotoriek.

8. Ti87

Ti87 Bekend lid

Apr 12, 2012
    613
    0
    0
    Beleg op brood is nog niet echt nodig. Mijn zoontje krijgt af en toe wat appelstroop op brood. Je zoontje krijgt nu alles geprakt dus zal hij ook nie snel leren kauwen. Misschien grotere stukken groente aanbieden?

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Korst er bij doen

Beleg niet nodig

10. Toscq

Toscq Nieuw lid

Jan 14, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    De groente potjes die hij nu krijgt bevatten aardig grote stukken. Natuurlijk maak ik ook wel eens een vers prakje .

Over de boterham..... yehhhhh Jamie heeft vandaag zijn allereerste boterham gegeten. Beetje boter op gesmeerd en in kleine stukjes gesneden. Het ging super goed. Jamie moest wel even wennen.... best vreemd zo'n stukje brood. Heeft de hele boterham opgegeten en daarna nog een fles opvolgmelk a 150cc gedronken

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Groenten uit potjes bevatten nooit grote en vooral kauwbare stukken of je hebt een ander soort potjes? Is allemaal heel zacht...
    Maar ieder z'n eigen keuze!

Goed van de boterham!
    Ging er hier toen ook metee goed en snel in.

12. Toscq

Toscq Nieuw lid

Jan 14, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag zelf verse groente met rijst en kabeljauw gemaakt.
    Hoe en wat zijn de mogelijkheden met vlees?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt tartaartje geven, of gehakt. Kipfilet is ook zacht. Maar in principe hoeven ze tot een jaar nog geen vlees?

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb eigenlijk net altijd puur vlees gegeven, geen gehakt. Kip, kalkoen, kalfslapje, dat soort dingen. Gewoon een klein stukje (20gr of zo) mee stomen, en dan in stukjes snijden.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook vanaf 9-10 mnd 1 of 2x per week wat vlees of vis.
    Vanaf 1 jaar wat frequenter gegeven, maar ook niet dagelijks...

16. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik geef soms een visstick erbij. Als ze een stukje bal gehakt krijgt braden we m zonder extra kruiden. Voor de rest weinig tandjes dus nog niet al het vlees krijgt ze weg.

Share This Page