afbouwen gaat ineens mis

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door misiri, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Hoi allemaal,

Mijn mannetje is natuurlijk aan het afbouwen sinds we gestart zijn met bijvoeding. Alles wat te maken heeft met "grote mensen" eten vindt hij interessant. Het natuurlijk afbouwen ging super tot gister. Ik geef nu nog in principe drie voedingen 1 s ochtends, 1 s middags en 1 s avonds. Nu drinkt hij super wisselend en steeds minder en gisteravond wilde hij helemaal geen avondvoeding meer. Maar nu zit ik hier met een heeeel pijnlijke borst vol knobbels en bobbels. Kolven helpt niets, na paar minuten is de pijn weer terug.

Wat kan ik nu het beste doen?

Bedankt!!

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Klinkt als mogelijk borst-ontsteking/verstopte melkklieren.
    Kijk even op het borstvoedingsforum (Borstvoedingsforum.nl :: Index) voor tips en advies. Daar posten ook professionals nl

3. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Bedankt humtum! Denk je na 8 maanden er heel wat van af te weten heb ik dit hele forum gemist... ga meteen kijken of ik daar tips kan vinden/krijgen. Mocht iemand anders hier nog een tip hebben graag! Vanochtend heeft zl goed gedronken en na een pijnlijk nachtje wel een verademing! Hij heeft uur geleden gedronken maar borst is alweer "vol". Wat afkolven of toch volhouden tot de lunchvoeding?

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ook een borstontsteking en het is heel belangrijk dat het 'doorspoelt'. Na het aanleggen van je kindje, de borst helemaal leeg kolven. Daarna koude compressen erop, dat verlicht!

Sterkte!

5. Chilena

Chilena Lid

19 aug 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je knobbels blijft voelen na het voeden kan de boel verstopt zitten...

Warme compressen en masseren richting de tepel, dan voeden of kolvenen na het voeden/kolven iets kouds op je borsten zou moeten helpen.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je kunt ook tijdens het voeden de pijnlijke plek masseren naar je tepel toe, duwen zeg maar. Dan wil het wel eens zijn dat het toch door gaat stromen en je kindje dat wel goed leeg drinkt. Nakolven zou ik jiet te vaak doen, want dan ga je weer stimuleren en heb je kans op nog meer melk.
    Pijnlijk, sterkte!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Veel, heel veel aanleggen. Evt. van de voren even een warme douche. Je kind is nu nog veel te jong om 'zelf af te bouwen'. Na 6 maanden mag de belangstelling dan wel dalen, maar van echt zelf afbouwen is pas sprake als ze veel ouder zijn, zo tegen een jaar of 2. Jij zult nu echt je kind het goede voorbeeld moeten geven. Altijd eerst een borst voor er vast voedsel in gaat!

Deel Deze Pagina