Hoi Teddy, Ik ben een week geleden begonnen met t afbouwen van de borstvoeding aan mijn 7 mnd oude dochter. Ik geef nu nog n ochtendvoeding, een voeding overdag (rond 15 uur) en eentje voor t slapen gaan. Ook s nachts krijgt ze als ze wil (meestal 2 keer p nacht). Ik geef daarnaast nu een fles kv bij t broodje, om ong 12.00. Tot een paar dagen geleden dronk ze daar ong 80cc van. Ik dacht: dat begint goed. Maar de afgelopen 2 dagen drinkt ze max 20cc! Ze vindt t duidelijk niet lekker. Ik probeer t haar dan nog n half uur lang aan te bieden en dan spoel ik t maar door de gootsteen. Als ze een tijdje daarna begint te piepen en te mopperen denk ik natuurlijk dat ze dorst heeft. Ik wil haar dan toch geen water of sap geven, ze moet toch melk krijgen? Dus geef ik haar toch maar weer een bv die ze dan wel gulzig drinkt. Maar ja, zo bouw ik natuurlijk niet af. Ook als ik t haar op een ander moment aanbiedt en ze al een tijdje niets heeft gehad wil ze t (bijna) niet. Wat is jouw advies? (behalve me over te halen om door te gaan met de bv? Wat moet je nou als je kind de kv echt niet te drinken vindt? Ander merk proberen? Ok, je kunt denken: maak je niet druk, je bent net begonnen, komt vast goed. Maar t wordt met de dag minder wat ze drinkt van de kv. Zodra ze t proeft lijkt ze al te denken: neem iemand anders in de maling. Hoop dat je tips voor me hebt! Bedankt vast!
Hoi, Wat zou kunnen helpen is de KV mengen met moedermelk. Eerst 3/4 MM en 1/4 KV en dan de verhouding stapsgewijs aanpassen. Als ze dit drinkt, probeer je 50/50 en als dat goed gaat ga je naar 1/4 MM en 3/4 KV. Succes.