Afbouwen / gestopt met utrogestan en bloedingen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maps, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    hi dames,

Wij zijn in Gent zwanger geraakt en gebleven in combinatie met de medicijnen prednisolon, aspirine en utrogestan. Ivm meerdere miskramen en autoimmuunprobleem moest ik deze medicatie tot 12 weken gebruiken.
    Afgelopen woensdag had ik de laatste bol utrogestan opgestoken (na afbouwen) en donderdag kreeg ik spontaan bloedverlies. Bij het Lumc zeggen ze dat dit niks met de utrogestan te maken kan hebben. Ook met Gent gebeld, die zeggen hetzelfde. Ondertussen blijven er lichte bloedingen komen gecombineerd met lichte buikpijn.
    Gisteravond was ik het zat en heb ik opnieuw een bol opgestoken en wat denken jullie, bloeden gestopt en buikpijn weg..
    Wat moet ik hier nu mee, zelf doktoren? Toch nog blijven gebruiken? Kan dit kwaad en tot hoe lang?

Ik bel uiteraard maandag het ziekenhuis weer voor overleg, maar ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met het afbouwen van utrogestan.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Extra Utrogestan kan geen kwaad. Op een gegeven moment is het alleen niet meer nodig, dus wordt het niet meer voorgeschreven. Maar misschien dat het in jouw situatie toch nog wel meerwaarde heeft. Succes!

Maps vindt dit leuk.
  3. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    @Jippie goed om te horen, dank je wel.
    Ik ben bang dat je gelijk hebt. Gisteravond toch weer een beetje bloed verloren :(

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik lees mee ik mocht maar tot 7 weken gebruiken maar had nog een voorraad dus ben door gegaan tot gister met 2 stuks per dag.
    Ik begon met 3 per dag en heb met 7 weken 2 ipv 3 gebruikt.
    Nu ben ik 13 weken en gisteravond niet genomen en vanmorgen wel dat ga ik denk ik een week doen en kijken of ik geen bloedverlies heb.
    Pff vind het wel behoorlijk eng moet ik zeggen heb 6 keer een vroege miskraam gehad en 2 keer een bbz.
    Ik weet dat je ze op internet kan bestellen tegen een behoorlijke prijs en dat zal ik zeker doen als ik bloedverlies krijg.

5. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Ik ben rustig aan weer begonnen en ga met 17 weken opnieuw langzaam afbouwen. Het bloedverlies wordt met de dag minder.

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Heb je geen controle gehad?

7. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Jawel hoor, alles is goed gelukkig! Onverklaarbaar waar het vandaan kwam. Inmiddels is het bloedverlies gestopt, door de utrogestan?

8. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Oh gelukkig!
    Ik zit nog steeds op 1 per dag en hou dat nog ff denk ik.
    Hoop niet dak ik ook bloedverlies krijg.

Maps vindt dit leuk.
  9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat rot zeg dat bloedverlies!
    Ik heb dezelfde medicijnen gebruikt via Gent en heb geen bloedverlies gehad met afbouwen, maar ik ben zelf ook pas later begonnen met afbouwen. Durfde nog niet met 12 weken.

Hopelijk stopt het snel en blijft het weg na het afbouwen!!

Maps vindt dit leuk.
  10. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Ja je kan beter iets langer doorgaan denk ik, nu is alles weer rustig!

Deel Deze Pagina