Welk fruit is zuur?

Discussion in 'Voeding' started by guppie81, Jul 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ymke heeft nog steeds geen reflux diagnose. Ben weer naar de HA geweest met haar kleren, slap en vieze doeken van de dag ervoor, maar heb mocht niet baten (grrrr!)

Ik kreeg wel nieuwe adviezen die ook wel werken. 1 van die adviezen is haar met mate zuur fruit te geven. Nu kan ik bedenken dat sinaasappel zuur fruit is, maar vanmorgen gaf ik een potje en ook dat kwam er flink uit. Geen potjes meer dus, geen probleem!

Maar wat is nou zuur fruit? Of van welk fruit krijg je sneller last van maagzuur?

2. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    kiwi is ook zuur en idd sinaasappel
    en verder zou ik het ff zo snel niet weten.
    michien verse ananas weet ik eigelijk niet

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Volgens mij alle citrusvruchten en appels en misschien ook wel druiven (?)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Sommige appels (granny smith b.v.). Maar vaak zijn rode appels juist lekker zoet.

Ander zoet fruit: bramen, zwarte bessen, perzikken, abrikozen, banaan, meloen, aardbeien en druiven (als ze goed rijp zijn!).

Echt zuur: citrusfruit, rode bessen, frambozen, ananas.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Hmm volgens mij gaat het niet om de smaak. Een zoete sinaasappel geeft nog steeds zuur.

En appels? Das wel balen!
    Kiwi wist ik ook niet. Daar wilde ik dus mee beginnen deze week. Kiwi gold dan?

Ananas mag volgens mij nog niet zo vroeg en rode bessen was ik toch al niet van plan om te geven (jek!) Frambozen is ook wel jammer...

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ik heb een frambozen struikje in de tuin en onze frambozen zijn echt niet zuur. je moet ze wel goed rijp laten worden want anders zijn ze wel zuur.

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Al het fruit is zuur. Zelfs banaan is zuur. Maar redelijk mild zijn denk ik: banaan, perzik, pruim, kers, peer, abrikoos, papaja, watermeloen ...

Appel zou je kunnen warm maken, misschien scheelt dat. Ik weet niet zeker of pruim misschien niet wat zuur is ...

Ik zou wachten met citrusfruit, nectarines, rood fruit, ananas, kiwi (allemaal) ... dat zijn ook de vruchten die worden geadviseerd om mee te wachten ivm allergieën ... (ik twijfel in jouw geval over nectarines)

8. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    oh ik wist niet dat ze geen ananas mochten lucas kreeg wel verse ananas toen hij bijna 6 maanden was.
    en die potjes die ik nou heb vanaf 6 maanden zit ook ananas en kiwi in, hij vind het heerlijk.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Thanks! Hier heb ik wel wat aan!
    Moet even een lijstje voor het KDV maken. Dat zure fruit mag echt maar met mate en dan iig gecombineerd met die soorten die jij als eerste noemt. Citrus krijgt ze echt helemaal niet meer, als ik zag hoe ze daarvan tekeer ging op 3 theelepeltjes...

Share This Page