hoi meiden, gisteren heeft mijn meisje maar 6 voedingen gehad, 5 poep luiers en 5 plasluiers... eergisteren had ze een regeldag, 10 voedingen.. heeft ze nou gisteren te weinig gehad en moet ik daar vandaag wat aan doen? xx
nee hoor, dat is juist het idee van een regeldag. je productie gaat omhoog zodat ze per voeding meer kan drinken. als ze zich goed voelt op deze voedingen is het goed.
maar 6 voedingen op een dag is toch te weinig? dan komt ze toch ook niet aan het aantal poep en plas luiers die ze moet hebben? en als ik haar vandaag elke 3 uur voed dan kom ik op 6 voedingen vandaag.. moet ik haar dan elke 2 uur voeden?
Als je meisje verder tevreden is, en niet suf, dan heeft ze gewoon een nieuw ritme gevonden na de regeldag. Volgens mij heeft ze ook ruim voldoende luiers. Ik dacht dat BV kindjes soms maar eens per week onlasting hadden. En plasluiers waren er 3-4 zware per dag..
6 voedingen is genoeg hoor, om de 3 uur is vrij normaal. Gewoon op verzoek voeden. Als je kindje zich goed meld dan is er niets aan de hand.
Na een grote week op 7 voedingen per dag gekregen te hebben zette onze dochter zichzelf plots op 6 voedingen. In het begin dacht ik ook dat dit veel te weinig ging zijn en dat ze het niet vol zou houden, maar ondertussen blijft ze op 6 voedingen zitten. Zolang je kindje niet te suf is en tevreden is zou ik er niets achter zoeken.
oke dus gewoon elke drie uur voeden.. en zolang ze alert is en minimaal 4-5 plasluiers heeft is het goed?
Maar het kindje van Renate is nog heel jong (10 dagen), dan lijken 6 voedingen me wel vrij weinig hoor. Kijk gewoon naar je kindje. Je zegt om de 3 uur voeden, dan kom je toch wel aan een voeding of 7/8? Neem tenminste aan dat ze niet doorslaapt, ze is nog zo jong.
Ik kwam meestal ook maar op 6 voedingen uit. Nu soms zelfs maar 5, maar hij doet het verder super hoor! En slaapt ook door sinds drie nachten dus de nachtvoeding mist hij nu en kom ik uit op ongeveer 5 voedingen.
@ Renate, jeetje dat is lang zeg! Hier mocht dat echt niet van de kraamverzorgster (ivm suikerspiegel). Nou deed Thije dat ook bij lange na niet in het begin, haha