Afbouwen, hoe en wat?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Moby, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 11,5 maand oud en ik zou graag nu willen afbouwen met de borstvoeding. Hij heeft altijd live gedronken bij mij en valt bij de laatste voeding altijd in slaap aan de borst.
    Totaal krijgt hij nog 3x per dag een voeding en snachts 2 voedingen naast de vaste bijvoeding.
    Hij heeft nog nooit in zijn leven doorgeslapen en dat begint nu echt op te breken. Ow ja en hij is een echte mama addict ;)
    Hoe ga ik dit afbouwen?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gezien hij erg gehecht is aan de borst, denk ik dat het niet eenvoudig is nu af te bouwen.

Anders even wachten tot hij een beetje ouder is en het ook beter kan snappen? Nu zal hij niet begrijpen waarom hij niet meer aan de borst mag. Vooral 's nachts, hij associeert dat met veiligheid. Is het een idee overdag de bv stilletjes te vervangen met ander voedsel (tussendoortje met water/thee), en dan de nachtvoedingen nog even aan te houden?

Mijn dochter is even oud en drinkt vaker, 6 keer op een dag en dan nog 2-3 nachtvoedingen. Dat is nooit zo veel geweest, ik denk dat het een fase is.

Het doorslapen heeft ook niet te maken met wel of geen bv geven, maar met of het kindje eraan toe is. Verwacht niet dat als je stopt met bv, hij gaat doorslapen. Dan zal hij misschien iets anders nodig hebben 's nachts (knuffel, speentje, water, etc.)

3. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    Nee ik weet dat het niks gaat zeggen over doorslapen, maar dan kan vriendlief het ook eens overnemen :D

Ik kan inderdaad eens proberen met de middagvoeding bv er af te halen? Moet ik die dan vervangen door kv of gewoon ander drinken?
    En als de ochtend en avond voeding eraf gaat kunnen die dan ook vervangen worden door kv?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

In principe hoef je geen kv meer te geven, je zou over kunnen gaan op gewone koemelk (eerst mengen met bv). Geef je liever alleen zuivel in de vorm van volle yoghurt, kwark en verse kaas, kan je iets anders te drinken geven.

Succes, en ik denk dat het echt niet eenvoudig is, als ik zie hoe mijn dochter nog gehecht is aan de borst.

5. Taliada

Taliada Actief lid

May 29, 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je wel eens geprobeerd om 's nachts alleen een knuffel te geven en geen bv meer? Toen Liam iets meer dan 10 maanden was, was ik wel klaar met de nachtvoedingen. Ik ben toen begonnen met 's nachts een knuffel geven. Werkte hier heel goed. Heb nog maar 1x hoeven voeden. 1,5 week later sliep hij door.

Toen ik overdag ging afbouwen heb ik de middag voeding vervangen door gewone melk. De avondvoeding heb ik afgebouwd en niet vervangen door iets anders. De ochtendvoeding heb ik als laatste afgebouwd en vervangen door pap van gewone melk.

Share This Page