afbouwen.... hoe gaat dat in zijn werk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door joy1980, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit te twijfelen of ik moet doorgaan met borstvoeding als ik weer ga werken... En ben benieuwd hoe je moet gaan afbouwen. Heb mijn beslissing nog niet gemaakt.
    Iemand ervaring??

2. Zwabbertje

Zwabbertje Bekend lid

12 mei 2011
    643
    0
    0
    secreteresse
    Joy,ik lees even met je mee in je topic. Mijn dochter is bijna even oud en twijfel of ik haar deels bv deels flesvoeding wil gaan geven. We gaan vanaf nu wel beginnen met het oefenen van een flesje omdat ze over 6 weken naar het kdv gaat

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

De kans is klein dat het lukt om borstvoeding te combineren met flesvoeding als je kindje nog maar 2,5/3 maanden is. Het hangt van je productie af. Maar als je perse (een gedeelte) borstvoeding wil blijven geven, is het niet verstandig het risico te nemen. Bij mij was mijn productie in een week voorbij nadat ik op 3 flesvoedingen/2 borstvoedingen zat.

Kijk gewoon even hoe het flesjes oefenen gaat met gekolfde melk. Kijk hoe het kolven gaat. Als beide goed gaat, zou ik gewoon lekker doorgaan met borstvoeding.

Wat betreft het afbouwen. Het CB heeft hier een schema van: http://www.utrecht.nl/images/Gggd/jgz/consulatiebureaus/Folders/6_Afbouwen_van_borstvoeding_v1_091202.pdf

Deel Deze Pagina