Mijn zoontje is nu 6 weken oud en sinds 1,5 week is het drama om hem aan te leggen. Hij begint goed met drinken. Maar op het moment dat hij zich bijvoorbeeld verslikt, een boertje moet laten of heel even stopt met drinken, wil hij daarna niet meer drinken. Hij geeft wel nog hongersignalen, maar zodra ik hem in de goede houding leg gaat hij huilen en wil hij met geen mogelijkheid meer drinken. Als ik het een half uur later weer probeer, dan gaat het weer goed totdat hij dus weer even stopt met drinken om een reden en begint het huilen weer. Voor zover ik kan zien, heeft hij niks in zijn mondje wat pijn kan doen. maar hij begint ook te huilen voordat hij gaat drinken. Hij heeft ook veel last van krampen waardoor hij vaak wakker wordt en weinig slaapt. 's nachts gaat het wel gewoon goed, maar overdag is een drama. Wat kan een reden zijn dat hij sinds 1,5 week niet meer goed wil drinken?
Hoi, Mogelijk heeft je kindje ergens last van. Stap 1 is aanleggen: kijk hoe je kindje het meest comfortabel ligt. Heb je biological nursing geprobeerd? Ik geef je hier een link. Biological Nurturing sample scenario Dit vinden heel veel kindjes prettig omdat ze helemaal tegen je aan mogen liggen en je ze eigenlijk heel veel regie terug geeft. Verder spruw uitsluiten. Kan je kindje goed aanhappen? Is er gekeken naar tongriem, lipriem? Loopt je melkstroom heel hard in het begin? Schiet de melk heel krachtig toe? Dan kan je misschien zorgen dat het toeschieten al gebeurt voor je hem aanlegt. Of haal je kindje af op het moment dat het toeschiet. Laat de melk aflopen en droog dan de borst (en kinnetje) voor je opnieuw aanlegt. Nu kan je kindje misschien wat rustiger drinken en voorkom je misschien boeren enzovoorts waardoor je kindje loslaat. Verder : heeft je kindje veel spanning in zijn lijfje? Dan zou bodywork nog iets kunnen zijn. Kinderfysio, babymassage, osteopaat etc. Veel succes!