hallo, eigenlijk heb ik twee vragen. Sinds onze dochter 6 maanden is, ben ik langzaam begonnen met afbouwen, wonderlijk want bij mijn eerste waren we met 4 maanden klaar en leek het op, omdat het kolven niet ging. Nu kolven met 2 kolfapparaten ging uitstekend en kon ik het mooi vol houden. Bij de eerste heb ik flink last gehad van depressieve klachten bij en na het afbouwen van de borstvoeding (prolactine-daling?), dat wilde ik nu voorkomen dus traag afbouwen, 1 voeding per 2 weken leek een oplossing. Nu is ze bijna 8 maanden en zit ik op 1 voeding per ongeveer 3 dagen, maar dan wil ik ook wel echt wel weer voeden. Een fijne oplossing op deze manier, maar hoe eindig ik echt?? Negeer ik dan de laatste stuwing? Zal die dan vanzelf weg ebben? Hoe lang duurt dit? Weten jullie ook een oplossing tegen deze depressieve klachten? Ik voel me tijdens zwangerschap en bv zo in balans en prettig qua emoties, en merk nu dat ik toch weer negatiever wordt. Is er een middel die dit in balans houdt dan wel aanvult? Alvast bedankt!
Hoi. Als je om de 3 dagen voed, worden je borsten dan weer helemaal leeg gehaald? Haal alleen de druk eraf. DRaag een strakke katoenen bh, het liefste zonder beugels. Leg iets kouds op je borsten. Kolf aaleen de druk eraf als de stuwing niet te houden is, anders laat je het voor wat het is. Vervelend dat je het gevoel hebt negatiever te worden nu je de BV aan het afbouwen bent. Heel goed van je dat je het aangeeft. Ik zou dit met je huisarts bespreken. Er zijn voldoende mogelijkheden om je te helpen met deze gevoelens. Succes met afbouwen. Laat je even weten hoe het was bij de huisarts? Groetjes Saskia
Dank je wel, ik ga het verder afbouwen! en neem volgende week contact op met de huisarts. Sowieso om nu ook met anticonceptie te starten.. Dank je wel.