Ik heb altijd de grootste moeite mijn dochter zelf in slaap te laten vallen, normaal moet ik altijd met mijn hand op haar gezichtje wachten tot ze slaapt. Ik was al bezig met de 10 minuten regel. Maar nou kreeg ze net per ongeluk een spuugdoekje in handen, en wat doet ze tot mijn grote verbazing: ze kroelt er lekker mee in haar gezichtje, en valt zo in slaap! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik stond er gewoon bij, had niet eens mijn hand in de buurt...! Maar nou maak ik me meteen weer zorgen. Wat nou als dat doekje op haar neus komt? Is het niet gevaarlijk om met zo'n ding te slapen? Ik lees wel eens vaker dat kinderen met knuffeldoekjes slapen, maar is dat ook al zo jong? (4 maanden)
Dochter van vrienden van ons doet dat ook al sinds heel vroeg, ze krijgt alleen maar dunne katoenen doeken ervoor, daar kan ze gewoon doorheen ademen mocht het op haar neus liggen.
mijn zoontje slaapt altijd met zo'n badstoffe spuugdoekje. Heerlijk vindt hij het om lekker in zijn gezichtje ermee te wrijven. S'nachts ligt hij boven zijn hoofd en als hij wakker is pakt hij hem weer.
Michelle slaapt al van af 8 weken met haar kroel doek. Katoene doek daar kan ze gewoon door ademen. Annemarie
Damani slaapt met z'n knuf ! En die houd hij stevig vast, alleen de laatste tijd trekt hij 'm op z'n gezichtje ! Ik schrok me wild.. Ga regelmatig bij hem kijken ! En een paar min. later had hij 'm weer op z'n gezichtje getrokken, schijnbaar vind hij het lekker, en volgends mij moet zo'n doekje of knuf wel heel strak getrokken worden mochten ze niet kunnen ademen... Damani weet ook wel hoe hij 'm weer van zich af kan trekken... En ga gewoon regelmatig kijken en leg hem wat verder van hem af... -X-
@ Tanna: je hebt het over een katoenen doek. Wat is dat dan voor doekje? Is dat een speciaal knuffeldoekje? Ze heeft nu gewoon een dun spuugdoekje. Ik zag ook doekjes van label label. Zien er heel schattig uit, maar is volgens mij ook best dikke stof.
roze78: Het is een baby doek die mijn moeder 30 jaar geleden bij de hema gekocht heeft voor mij als baby. Een soort hydrofiel luier alleen dan zachter en leuke bloeme print in geweven. Ze vind hem heerlijk. Gelukkig slaapt ze ook met een hydrofiel luier, maar daar mee is ze niet zo blij. M'n moeder heeft er thuis nog 1 die van m'n broer is geweest (nog een paar jaar ouder). De doek dateerd dus uit 1978 en de andere ui1975. Annemarie
Kim slaapt ook met een doekje, vindt ze heerlijk. Wij gebruiken daarvoor de witte spuuglapjes van Prenatal, die zijn van 100% katoen en kan ze altijd doorheen ademenen als die op haar gezicht komt. Wel zo'n veilig gevoel. Ze kosten praktisch niks en als ze verdwenen zijn kun je zo weer nieuwe kopen. Dat is wel wat anders dan de knuffel van mijn oudste, jaren later kun je die niet meer bijkopen en is het dus een drama als die weg is.
Jesse slaapt ook met een knuffelbeest, ook over z'n neus! Als hij in slaap gevallen is, haal ik hem wel gelijk weg, want ik vind het ook eng. Nu is hij een beetje verkouden, en dan krijgtie soms haast geen adem meer en begint hij te brullen! Maar zonder zijn leeuwtje gaatie niet slapen. Dus maar hopen dat z'n verkoudheid snel over is.
hahah wat toevallig, mijn vriend heeft nl net Dewi haar knuffeldoekje uit haar ledikantje gehaald..hij vond t eng want ze is verkouden en is bang dat ze er met haar gezichtje in gaat liggen en dan niet meer kan ademen (ze slaapt altijd met haar gezichtje opzij). Doe ik de pc aan zie ik dit onderwerp Tja ik weet ook niet zo goed of ik het doekje nou weer bij haar neer kan leggen of niet.. Ze hecht er nog niet aan ofzo maar vind t zelf zo lief hahaha Ze knuffelt er altijd wel lekker mee en zodra ze wakker wordt hoor ik dat ze ermee aan t spelen is want er zit een belletje in.
Lune slaapt ook met een tutpopje en trekt dat ook over haar gezicht. Ziet er zo schattig uit! Maar vind het idd ook wel een beetje eng. Toch laat ik haar zo liggen, kan me niet voorstellen dat ze 'zomaar' stikt, dat ding ademt gewoon. Voor de nacht als wij naar bed gaan pluk ik hem wel altijd weg maar overdag niet (alsof dat dan ook wat uitmaakt.. maar toch.. )
Ymke laat ik niet met doekje slapen, ik vind het dus een eng idee. Ik heb een tijdje terug wel een knuffel in haar bed gelegd, maar ik leg die bij haar gezicht weg als ze slaapt.
Hier ook een knuffeldoekje al vanaf bijna haar geboorte. Het zijn die kleine gekleurde van prenatal. Zonder valt ze echt niet in slaap.