Yep!! Precies hetzelfde gedaan! Het werkte prima. En dan moet je nagaan, ik had een huilbaby. Het duurde wel een week of twee voordat ze het gewend was maar het is uiteindelijk wel goedgekomen succes!
Ik ben cold turkey gestopt ivm vroeg rollen. In een zomerslaapzak met een lakentje en dun dekentje strak eroverheen. Het was even doorzetten, maar ik ben blij dat het met een paar weken weer goed was. Als je wil afbouwen zou ik op tijd beginnen, want rollen kunnen ze van de ene op de andere dag.
Door alle verhalen over cold turkey stoppen krijg ik het idee dat mijn zoontje wel heel heftig is... hij is nu 5 maanden en we hebben de tweede poging tot afbouwen (de eerste poging cold turkey, de tweede met een arm los) vorige week gestaakt en zijn toch weer volledig gaan inbakeren. Hij slaapt gewoon niet met die vrijheid...
Dikke winterslaapzak of in elk geval dikke mouwen hielpen hier goed. Dan sloeg ze zichzelf niet wakker.
In ons geval heeft het een paar weken geduurd, dus ik zou ook niet willen zeggen dat het makkelijk was! In die weken hebben we niet toegegeven. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat het niet zou kunnen lukken. Ik geloof niet dat een baby meerdere weken niet slaapt, omdat hij niet is ingebakerd. Hoe lang duurt een poging bij jou dan?
Een volle week. Hij sliep dan overdag max 2x een half uur en 's nachts 2x 3 uur, tegen 3x 1,5u en 2x 4,5u ingebakerd. En de rest van de tijd was het dan krijsen van vermoeidheid. Heel sneu.
Dat is wel zuur dan. Bij ons was het op het dieptepunt 5x 30-45 minuten en 2x 3,5-4 uur. Ik ben ongeveer gelijktijdig baby in een droomritme gaan volgen. Dus heel veel in bed gelegd, omdat hij heel snel al moe was.
Bedankt voor de reacties allemaal. We hebben vandaag de knoop doorgehakt en ze ligt nu in een slaapzak. En na 10 minuutjes huilen af en toe krijsen slaapt ze. Hopelijk gaat t zo de goede kant op. Ze werd vanmorgen zo kwaad toen ik haar wou inbakeren kreeg haar armen met geen mogelijk naast haar lichaam. Dus vandaar vandaag de omslag en gekozen voor slaapzaak en niet de pacco afbouwddoek. Moet wel zeggen dat ik t erg spannend vind.
Spannend maar gaat vast helemaal goed komen. Hou rekening met een paar onrustige nachten. Je dochtertje is er waarschijnlijk snel aan gewend.