afbouwen inbakeren wanneer en hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piemie, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Zijn er hier mama's die hun kindje hebben ingebakerd? Hoelang hebben jullie dit gedaan en hoe hebben jullie het weer afgebouwd? Hoe reageerden jullie kindjes op het afbouwen?
    Wij zijn nu 6 weken aan het inbakeren met de pacco doek, en hat gaat prima, maar toch ben ik bang dat hij weer in het oude ritme vervalt wanneer we moeten gaan afbouwen. Nu zat ik te denken om bij het afbouwen over te stappen op de puckababy. Heeft iemand hiet ervaring mee??

Groetjes

2. Essiedo

Essiedo Lid

3 nov 2009
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ons mannetje heeft 9 weken ingebakert geslapen in een Pacco doek. Hij sliep wel 'los' in de kinderwagen. Ik kreeg op het laatst het gevoel dat hij niet tevreden wakker werd in de doek, hij wilde in beweging komen! Abel was toen ruim 3 maanden. We zijn begonnen met zijn beste slaapje (zijn ochtendslaapje), strak ondergestopt in een slaapzakje met lange mouwen, hij liet zich ook onderstoppen met zijn armpjes gestrekt langs zijn lijfje :) Aan het ritueeltje (rust en regelmaat) rond het slapen hebben we niets veranderd.
    Het inslapen ging meteen goed, het doorslapen (na 45 min.) was even wennen, maar ik liet hem zo lang mogelijk in bed liggen. Zo hebben we slaapje voor slaapje gedaan en binnen een week sliep hij 'los', zelfs nog meer als ingebakert! Mijn advies heb vertrouwen in je kindje en in je eigen instinct. Gun het de tijd, het ene kindje doet er langer over als het andere. De Puckababy is een optie, alleen die moet je ook weer afbouwen, anyway, succes,

x Esther

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ok, en duurde het lang voor hij na 45 min zelf weer in slaap kon komen? En had je dan een speciaal soort slaapzak? Ik zat net naar de combisleeper te kijken....
    Of zou het niet zoveel uitmaken?

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij zijn destijds met 3 weken begonnen en bij de 1ex vaccinaties mocht ze niet ingebakerd worden, ging zo goed dat we toen helemaal gestopt zijn. We waren er echt verbaasd over; dachten echt dat t een drama zou worden...

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier zijn we nu bezig met een tussenstap: met armpjes in de slaapzak. dat gaat nu heel erg goed. zelfde idee als de puckababy maar dan een stuk goedkoper :D

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik ben van de ene op de andere dag gestopt met inbakeren omstreeks de 3-4 maanden, dit omdat mijn zoontje toen begon met het omdraaien op zijn buik en je Dan absoluut moet stoppen met inbakeren... Heeft wel voor wat onrustige nachten gezorgd maar je moet er toch even doorheen...
    Denk dat t overigens niet uitmaakt naar welke slaapzak je overstapt maar de opvolger van de puckababy piep heeft een soort hesje in de slaapzak wat een wat strakker, geborgen gevoel geeft..

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben met 4 maanden gestopt. Thijs probeerde toen om te draaien. Hij sliep in de puckababy mini. De eerste dag heb ik 1 armpje eruit gehaald en de dag erna de volgende. Hij had wel veel moeite om in slaap te komen en heb veel gewiegd. Dit steeds korter gedaan totdat hij zelf in slaap viel. Het heeft ongeveer een week geduurt voor hij er aan gewend was. Ben toen overgestapt op de combisleeper. Misschien kun je die meteen proberen en dan 1 arm niet door een mouw doen, kijken hoe dat gaat. Succes!

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben vanaf week 2 tot week 10 ingebakerd met het pacco-doek. Van een op op andere dag er mee gestopt toe hij hij ineens op zijn buik lag en het ging direct prima.
    Ik zou eerst proberen om direct te stoppen. Op dit forum lees ik dat veel kindjes er echt geen problemen mee hebben. En als dat niet werkt dan kun je afbouwen door eerst 1 armpje eruit halen en als dat goed gaat dan het andere armpje.

Succes!

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Heel erg bedankt voor de reacties, maandag krijgt hij vaccinaties dus dan word het denk ik cold turkey ontbakeren. Ik ben gewoon best zenuwachtig over het ontbakerd slapen, het gaat nu zo goed. Maar de tip van de armen in een gewoon slappzakje ga ik zeker proberen.

10. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi, wij hebben onze dochter de eerste maanden ook in een pacco laten slapen. Toen ze haar vaccinaties kreeg mocht ze daar niet in, het ging toen zo goed zonder dat we eigenlijk gewoon gestopt zijn met het inbakeren..dus van de een op andere dag...gewoon proberen! Succes!

Deel Deze Pagina