Ben even benieuwd hoe dat bij andere moeders gaat met kids rond de 1... Thirza slaapt hier meestal zo'n 3 uur na het opstaan, wat betekent dat ze rond een uur of 10/half 11 meestal weer op bed ligt. Wisselt nogal hoe lang dat dan duurt, van anderhalf uur tot 3 uur. Maar dat laatste eigenlijk niet zo vaak. Meestal ergens tussen de anderhalf en 2 uur, dus uiterlijk half 1 is ze dan wel weer uit bed. Ze krijgt dan rond half 5 haar warme hap, (langer wachten is niet handig: ze heeft dan honger en is anders te moe om te eten). 's Middags nog even slapen lukt meestal niet. Maar... dan is ze dus rond de tijd dat WIJ eten, hardstikke moe, wil niks meer, maar lop bed leggen heeft dan nog geen zin. Ze gaat gewoon niet slapen dan Niet erg fijn voor ons, omdat onze maaltijd niet echt gezellig verloopt zo... Dussehm... hoe gaat dat bij anderen en hoe doen jullie dat dan?
wij eten vaak pas als zij op bed ligt, dus rond 7 uur. ik heb het geluk dat die va mij nog 2 keer per dag slaapt, smorgens vaak van half 9 tot 10 a 11 en smiddags van 1 tot 3 a 4.
Misschien proberen haar wat later naar bed te doen sochtends! Wij hadden dat toen ook en toen ben ik de slaap gaan verplaatsen naar half 12 en dan was hij wat vermoeider ook en kon hij het makkelijker volhouden tot savonds. Hij ging toen ook echt meeeten!
Ja, dat heb ik dus al geprobeerd, met als resultaat dat ze dan KORTER gaat slapen en heel erg moeizaam in slaap komt Dan is ze dus gewoon te moe. Dat idee heb ik 's middags ook, dat ze dan eigenlijk te moe is om nog te slapen, maar wat ik ook doe, het lukt bijna nooit om 'r nog te laten slapen... Misschien dan toch zelf maar later eten, alhoewel we hier ook regelmatig 's avonds wegmoeten (een van ons dan) en dat dan weer helemaal niet handig is... Meer tips en ervaringen iig welkom!
Kyra eet ook rond half vijf/vijf uur, en aangezien manlief dan praktisch nooit thuis is eet ik óf met Kyra mee of eet ik als Kyra op bed ligt samen met mijn man. Met de slaaptijden schuiven is ook hier geen succes. Tegenwoordig gaat Kyra rond een uur of 18.00 naar boven voor de douche en kunnen we rond 19.00 eten. Maar voorheen was dit eigenlijk niet mogelijk omdat ze een stuk later ging slapen. Wat we toen deden is in ploegendienst eten. Mijn man of ik kookte terwijl de ander Kyra bezig hield. En we aten om de beurt. Minder gezellig dan samen eten maar het was beter dan proberen het eten zo snel mogelijk naar binnen te schuiven terwijl Kyra aan het jengelen/huilen was.
Daar zit ik ook steeds meer aan te denken, om het maar zo te gaan regelen... want momenteel is het eten echt niet gezellig meer Haar in de kinderstoel of box zetten, werkt niet, maar spelen doet ze eigenlijk ook niet meer, ze wil dan alleen nog bij mij zijn, (papa is dan ook niet goed genoeg meer, dus ik ben eigenlijk altijd de klos). Met manlief maar eens overleggend at ik samen met Thirza ga eten rond half 5/5 uur en dat hij na-eet als ie om kwart over 6 thuis komt. Ach, misschien lust ik dan ook nog een hapje en kan ik weer wat aan gaan komen, hahaha
Misschien haar toch wat later laten avondeten? Na het warme eten krijgt men (dus ook ik, niet alleen mn zoontje) vaak een "after dinner dip" wat ook komt door het warme eten en het verteren ervan. Misschien is het mogelijk dat het avondeten wat vooruit geschoven kan worden door middel van een wat zwaarder tussendoortje smiddags? Waarschijnlijk overvalt de vermoeidheid dan wat later en wil ze dan wel slapen bij het op bed leggen?
Wij zetten de jongste vaak in de kinderstoel aan tafel met de little people boerderij voor zich en een komkommertje of soepstengel om lekker op te knauwen. Dat werkt vaak het beste bij hem. Andere optie is in de kinderwagen met zn speentje, dat vindt hij soms ook nog wel even lekker. Ivm koemelkallergie krijgt hij ook nog wel eens een waterijsje als toetje, dat vindt hij dan ook vaak wel lekker om nog mee te rommelen.