Baby mee onder de douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke21, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Vanaf wanneer namen jullie de baby mee onder de douche?

De kraamvrouw vertelde wel dat sommigen dat al aan het eind van de kraamweek doen als de baby goed op temperatuur is.
    Nu lijkt me dat ook wel eens makkelijk en leuk.
    Alleen z'n navelstompje zit er nog op, dus komende dagen nog maar gewoon in badje zodat het wat kan weken. Daarna wil ik wel eens gaan douchen met hem en papa samen ;)
    We gaan er ook zo'n grote douchekop voor aanschaffen, lijkt me wel heel gezellig.

Wat is jullie ervaring met samen douchen? Vond de beeb het in het begin eng of niet? Een badje blijft fijn voor hem natuurlijk, dus uiteraard blijven we dat het meest doen.

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Zoon vond het heerlijk, maar een keer was hij zo glibberig dat hij ineens een paar centimeter naar beneden zakte. Daar schrok ik zo van dat ik het daarna lange tijd niet meer heb gedaan. Nu gaan we wel weer samen onder de douche maar zit/staat hij op mijn schoot. Erg gezellig.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk dat ik het met 4 weken voor het eerst heb gedaan met Tobe. Dat was toen meer uit nood. Ik had wat haast en kwam er laat achter dat hij nog in bad moest. Dus toen maar even samen met hem onder de douche gesprongen en dat vond ie heerlijk! Sindsdien doen we dat ongeveer eens per week. Hij gaat ook nog steeds in bad want dat is natuurlijk ook erg leuk :)

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn dochters vanaf dag 2.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn man is op dag 5 met m'n dochter onder de douche geweest. In z'n zwembroek ;) , zodat ze kraamverzorgster nog even kon meehelpen/meekijken waar nodig. En nu gaan we steeds vaker. Meestal gaan we op het anti-slib-matje zitten op de vloer en dan lekker met m'n dochter op schoot en de douchekop in de hand :)

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

onder de douche hebben we nog niet gedaan, vinden we een beetje eng nog.... wel al een antislip mat gekocht en ik las dat een handdoek op je borst helpt tegen het wegglibberen. Wel gaan we regelmatig met ons ventje in het grote bad, heerlijk is dat en hij vind het ook helemaal geweldig! Denk dat we de douche maar eens snel moeten proberen, lijkt me wel erg leuk.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij doen het alleen als we even snel willen of als Ymke 's ochtends al heel vies is.
    Het is geen feest hier, ze vind er geen klap aan ;)

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Die handdoek is een goede tip Makkie. Ga ik doen bij frummel 2!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Een hydrofielluier om de baby in te wikkelen helpt ook tegen het geglibber :) Thijmen vindt een badje trouwens lekkerder, nog steeds trouwens. Lekker spetten!

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    leah gaat bijna dagelijks mee onder de douche, ze vind het erg leuk.
    ik douche eerst zelf, helemaal klaar. dan zit leah te wachten in de wipper in de badkamer. dan pak ik haar, kleed haar uit (wat ze nog aanheeft) en gaat mee onder de douche.
    toen mijn vriend nog thuis was deden we dit ook best vaak. maar dan de een onder de douche en de ander afdrogen/aanpakken.
    nu ik alleen ben (nog een maandje) vind ik douchen makkelijker, want we douchen meestal smorgens (als ik vrij ben samen) anders moet ik eerst zelf douchen en dan leah nog in bad doen, dat is nogal veel werk en erg warm :)

vorige week ging ze bij mijn moeder in het grote bad, dat vond ze ook erg leuk (samen met mij) en ook in het babybadje, maar dat doe ik thuis bijna niet. de tummie tub vind ik veel makkelijker.

12. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    wij hebben ook vanaf week 1 gedouched met thijs. eerst keer onder begeleiding van de kraamverzorgster. nu douchen we nog zeker 1 keer per week met hem. wij kregen wel als tip om de douche zachter te zetten dan je zelf hebt staan en je kindje hou je onder de douche met zijn/haar rug zelf sta je er dan niet echt onder. thijs kruipt nu nog steeds helemaal terug in de foetus houding. we doen het wel altijd met zijn tweeen de een mee douche en de andere thijs uitkleden en daarna weer aankleden zodat de gene die douched geen kou staat te lijden. alleen zou ik het ook niet durven.
    ik vind het een echte aanrader thijs vindt het heerlijk

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Na een maand is Robyn mee onder de douche geweest, daarvoor ging ze alleen maar in bad.
    Tegenwoordig gaat ze thuis eigenlijk niet meer in bad, vind het zo'n gedoe voor die 10 minuten dat ze er in ligt. Nu gaat ze dus bijna elke dag onder de douche, en 1x per week in bad bij opa en oma (die vinden dat natuurlijk helemaal geweldig)

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Lieke hebben we vanaf 2 weken mee onder de douche genomen en ze vind het heerlijk! Meestal doen we haar in de tummy tub maar soms dus ook gezellig met papa of mama onder de douche.

Wat een goede tip van de hydrofiel luier!

15. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik neem mijn meisje vanaf 3 weken mee onder de douche en ze vind het heerlijk vooral de warme straal op haar ruggetje dan valt ze bijna in slaap. Ze gaat om de dag mee onder de douche en de andere dagen in haar badje en 1 keer in de week mee in het grote bad met Papa of Mama. Ik leg altijd het aankleed kussen met een warme handoek in het bad als we onder de douche staan zodat ik haar daar op kan leggen als we uit de douche komen zo blijft ze lekker warm en kan ik me snel even afdrogen en aankleden en dan is zij aan de beurt. Zo kan ze ook niet vallen of van het kussen rollen.

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb martijn ook in de kraamweek meegenomen onder de douche, vond hij heerlijk! en werd er lekker rozig van, sliep daarna heerlijk.
    wij doen het tot nu toe ook samen, dat de 1 martijn uit kleedt, aangeeft, afdroogt en aan kleedt en de ander verder kan douchen. m'n vriend durft het trouwens nog niet, veel te bang dat hij hem laat vallen.
    maar die tips om het alleen te kunnen doen zijn ook handig, ik ga eens kijken hoe dat gaat is wel een stuk makkelijker.

17. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    wij deden het met de 2de week

18. Niet meer actief

Onze kleine ging met ons in bad en onder de douche vanaf de dag dat hij 1 week oud was, omdat hij toen goed op temperatuur bleef, en hij vond en vind het nog altijd heerlijk!
    Vaak onder de douche valt meneer in slaap op schoot bij papa of mama en in bad zit hij altijd lekker te spartelen!
    Echt super!

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vanaf dag 5, wij douchen meer met haar dan dat ze in bad zit, dat vind ik zo'n gedoe :D Ze vind het wel lekker in bad dus ik doe dat wel 1 keer per week, maar verder gaat ze gewoon lekker mee in de douche, en dan kleed degene die niet in de douche staat haar aan. En ze vindt het heerlijk :)

20. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier vanaf week 4 onder de douche. Dacht het vanochtend ook te doen.....mens wat ben ik geschrokken, hij glibberde zo naar beneden, kon hem op hoogte van mijn buik pas goed vast grijpen......dus de tip met die handdoek is een goede en die ga ik ook zeker gebruiken. moet er toch niet aan denken dat hij gevallen was...:confused:

Deel Deze Pagina