Mijn zoontje wil sinds een week of 4 niet meer zelf gaan slapen. Zodra ik 'm in z'n bedje leg gaat hij staan en begint hij te huilen. Zowel overdag als ook 's nachts. Dit kan hij rustig een uur volhouden. Ik heb alles al geprobeerd (die huilregels: 5 minuten huilen, dan speen, dan 10 minuten huilen etc) maar dat werk helemaal niet. Hij wil alleen gaan slapen als ik hem in slaap wieg. En overdag wordt hij dan weer na zo'n wiegsessie na ongeveer 45 minuten wakker. Nu heeft een kennis een soort van safetysleeper waarbij het kind op het bedje ligt en wel op de buik kan draaien maar niet kan opstaan. Misschien is dat de oplossing? Heeft iemand hier ervaring mee want mijn oplossingen zijn op. O ja, mijn kind is een buikslaper. Misschien heeft die wikkel dan toch niet zoveel nut... Help...
Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad. Uiteindelijk werkte het het beste om naast haar bedje te gaan zitten en verder totaal geen contact met haar te maken (geen oogcontact, niet praten alleen heel af en toe terug op haar rug leggen zonder haar verder aan te kijken). De eerste dag zat ik er een dik half uur naast voor ze in slaap viel, maar het werd steeds minder. En ik ging ook steeds iets verder van haar bedje af zitten. Tot het tenslotte al prima was als ik maar op de bovenverdieping bleef (wasje opvouwen). En na een paar weken kon ik weer gewoon naar beneden zodra ik haar op bed had gelegd.
Hallo, Ik heb bij Emma ook een SafeTsleep gebruikt en dan kunnen ze idd niet gaan staan. Er zit wel genoeg ruimte in om eventueel op de rug te draaien (Emma is ook een buikslaper). Dus als ik jou was zou ik het proberen. Gewoon even 1 van marktplaats halen, heb ik er ook 2 vandaan!
Wat ook kan helpen is een slaapzak met mouwen eraan. Joshuah was snacht's altijd erg onrustig en slaap komen ook wel maar sinds wij die slaapzak hebben gekocht slaapt meneer bijna meteen en zelfs heel goed snacht's. Hij is sindsdien niet meer onrustig! Wat wij ook doen is lamp aan laten voor in slaap te vallen en na een tijdje doen wij de lamp uit