afbouwen inbakeren...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaryWoods, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hi dames,

we hebben onze kleine meid een aantal weken succesvol 's nachts ingebakerd met de Dreamswaddle; een best strak inbakersysteem. Nu past ze hier bijna niet meer in en willen we liever niet de grotere maat hiervan aanschaffen, maar een bakerzak/systeem waarmee we het inbakeren langzaamaan kunnen afbouwen.
    Een slaapzakje hebben we geprobeerd, maar die overgang is te groot (rampennacht :()

Wat zouden jullie doen?
    Ik heb iets gevonden over een 'inbakersok' , 'tiny nanny', puckababy mini of de 'ergococoon'. Of zouden jullie alleen met een hydrofiel de armpjes inbakeren?

Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen.

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    helemaal niemand... ? ;-(

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb alleen ingebakerd met de puckababy. Toen ze 4,5 maand oud was besloot ze van de 1 op de andere dag om te draaien, dus meteen cold turkey uitgebakerd. Paar nachten flink drama geweest, mar ja, kon niet anders. Anders had ik haar nog een tijdje in de zak gehad.

Ik vind de puck een super fijne zak. Ze kan toch iet bewegen, maar zich niet met haar armen wakker maaien.

Met de zoekfunctie kom je veel topics tegen met dit onderwerp.
    Veel succes!!

4. adi

adi Niet meer actief

Hoi meis,

wij hebben Aldin altijd ingebakerd met hydro-luiers. Een periode behoorlijk strak en dan langzaam afgebouwd. Het voordeel van het doe-het-zelf inbakeren met luiers is dat je zelf bepaald wat en hoe je inbakert.

Wij hebben het afbouwen als volgt gedaan:
    - 's avonds na de voeding van 20.00uur inbakeren en in de kinderwagenbak slapen (hij wou toen niet eens in de ledikant);
    - vóór de voeding van 23.00uur verschonen en zo slaperig in een slaapzakje leggen, voeden, en dan slapend terugleggen in kinderwagenbak (dus dan al niet meer inbakeren, maar Aldin sliep toen al vast)
    - vervolgens overdag alleen middagslaap inbakeren, korte slaapjes alleen strak instopopen of in een slaapzakje;
    - deze overstap hebben we ook gecombineerd met het wennen aan zijn bedje. Hier hebben we een tijdje de voedingskussen om hem heen gelegd, voor de geborgenheid.

- uiteindelijk alleen de armpjes inbakeren met de fydro-luier, dit langzaam afgebouwd naar het slaapzakje/ heel strak instoppen/ voedingskussen eromheen.
    - uiteindelijk die voedingskussen afgebouwd.

5. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik heb zelf goede ervaringen met de puckababy. De andere systemen waar je over schrijft ken ik niet.

Wij hebben ons zoontje ook een tijdje strak ingebakerd (met de miracle blanket) daarna hebben we een tijd de puckababy mini gebruikt. Hierin had hij meer bewegingsvrijheid, maar hij kon niet met zijn handjes in zijn gezicht slaan.
    Toen hij gewend was aan de bewegingsvrijheid zijn we langzaam over gegaan op een gewone slaapzak.

De puckababy heeft trouwens ook ritsjes, zodat je een of twee armpjes vrij kunt laten.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had Tycho ingebakerd in een hydrofiel luier. Na zn eerste vaccinatie mocht hij niet ingebakerd, dus heb ik hem zo in zn bed gelegd. Wonder boven wonder is dat goed gegaan en hoefde we niet af te bouwen....

Je kunt ook beginnen met 1 armpje eruit en dan zo verder afbouwen. Of steeds midner strak inbakeren. Die systemen die jij noemt ken ik niet.

Succes!! Liefs Sassie

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb Tygo tot 5 maanden ingebakerd met de paccodoek en daarna een weekje 1 armpje los. Dit ging eigenlijk prima en we zijn na een week overgestapt op een slaapzak. Laatst hoorde ik van iemand die het afbouwen met slaapzak had gedaan, maar dan de armen dicht genaaid.

8. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    wij hadden eerst de puckababy en nu bakeren we alleen zijn armpjes nog in.
    meer invouwen in een hydroluier.(driehoek maken, dan punten over de armpjes onder het ruggetje vouwen)
    gaat nog steeds hartstikke goed, laatst een keer zonder geprobeerd maar dat was geen succes :)
    over een tijdje proberen we het maar weer..

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    tsja vannacht mag ze niet in de zak, want ze heeft haar tweede ronde vaccinaties gehad :(
    Dus nu idd alleen met een hydro de armpjes ingebakerd.. Maar eens kijken hoe dat gaat..
    Misschien dat ik sowieso zo'n puckababy mini ga bestellen en dan heel rustig aan afbouwen. Duurt ook altijd ff voordat je hem binnen hebt...

10. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ben blij dat deze topic is geopend:D
    onze meid ligt vanaf 2 weken oud ingebakert en ging vanaf dag 1 super goed maar nu is ze bijna 5 maanden en wil er eigenlijk voor ze 6 maanden is helemaal vanaf zijn.
    zijn jullie daar in 1 keer mee gestopt of in etappe's?
    en dan overdag en snachts meteen ook?
    ben vandaag overdag begonnen (of iedergeval de oppas) en dan slaapt ze 2x een half uurtje met moeite.
    nu ligt ze dan wel ingebakert en slaapt ze in 1 ruk tot morgen vroeg door.
    wil nu overdag zonder doen en kijken hoe dat gaat en gaat dat goed dan ook snachts zonder gaan maar ben zo bang voor die slapeloze nachten.
    dus tips zijn giga welkom

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik weet niet meer hoe we Tim uitgebakerd hebben. Volgens mij ben ik begonnen met het ochtendslaapje. Met het idee dat als hij onrustig is, ik toch wakker ben (in tegenstelling tot 's nachts :p).

Ik zou denk ik als laatste het nachtslaapje doen.

12. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    wij hebben de puck a baby gebruikt. de mini heeft ook ritsjes bij de armen zodat je ook dat beter kan afbouwen. Ik vond het een erg fijn ding. Het was heel makkelijk om haar over te krijgen op een gewone slaapzak.

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    we bakeren sowieso alleen 's nachts in; overdag slaapt ze tot nu toe gewoon onder een dekentje. Dus het afbouwen is echt voor 's nachts. Heb gisteren een puckababy besteld! ben benieuwd!

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik wens je er heel veel succes mee. Als je straks opnieuw zou gaan werken, dan zou ik het op vrijdag of zaterdag nacht proberen, dan kun je evt. de dag erna nog even bijslapen. Zo deden wij dat als ik iets wou 'testen' bij tim (bijv. geen fles meer om 22u)

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ja afgelopen vrijdag hadden we haar 'cold turkey' niet ingebakerd maar in een slaapzakje gelegd, maar dat was dus geen succes ;) Zaterdag waren we idd allemaal ape-gaar, hihi
    Ik hoop dat ik de puckababy voor dit weekend binnen heb...

16. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    dinsdag voor het 1st thuis geprobeert. ooooo wat een drama.
    de eerste slaapje heeft ze compleet overgeslagen want ze heeft aan 1 stuk door gehuild omdat ze niet weet waar ze met haar armpjes heen moet lijkt het wel.
    smiddags heeft ze 20 min geslapen omdat ze helemaal doodop was en savonds wel ingebakert.
    vandaag bij de oppas heeft ze smorgens 10 min geslapen. smiddags niet en uit eindelijk was ze zoo moe dat ze alsnog een uur had geslapen. daarna thuis nog geprobeert maar weer was het alleen maar huilen.
    vind dit zo moeilijk! ze is zo moe maar weet gewoon niet wat ze met haar handjes moet doen.

17. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Bernadet, ik weet niet waar je mee inbakerd, maar Olaf lag eerst in de pacco. Daarna in de Woombie armsfree met zijn armen erbij in. En nu sinds twee dagen in de Woombie met de armen eruit en dan in een slaapzak. Als hij weer heel druk wordt met z'n armen, kan ik altijd zijn armen er weer bij in doen. Misschien een idee voor jullie?

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij hadden een Pacco. Sam sliep 's nachts sowieso zonder in te bakeren. Alleen overdag had hij het inbakeren nodig. Toen we af gingen bouwen wikkelden we hem steeds minder strak in. Na een weekje hebben we 1 arm los gedaan, de week erop een tweede arm en de week daarna in een vrij krappe slaapzak te slapen gelegd. Eigenlijk is het zonder problemen gegaan, maar ik lees hier ook wel eens andere verhalen :(...

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    de afgelopen twee nachten alleen met een hydro ingebakerd ivm de vaccinaties. Geen super succes maar ook geen drama. Maar ja, ze was dan ook echt niet lekker van de prikjes en had ook verhoging.. de komende nachten nog in de Dreamswaddle en zodra de Puckababy binnen is stappen we zo snel mogelijk over.
    Een vraagje nog: de puckababy mini kan vanaf 5,5 kilo. Elin is nu 5 kilo en 57,5 cm. Hoe bezwaarlijk is het als het niet precies overeen komt?

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Mary, als de pucka verder niet te groot is, en je Elin veilig strak kan inbakeren, dan zou ik het doen. Dat heb ik ook gedaan met Tim zijn bakerzak.

Deel Deze Pagina