Hallo, Mijn vriend heeft hele hoge koorts 39,5 graden. Mijn zoon heeft sinds een paar dagen diaree. Borstvoedingspoep is altijd al dun maar nu is het nog dunner. Ik heb vanochtend de doktersdienst gebeld voor mijn vriend, zij gaven aan dat hij een flinke griep te pakken heeft. Over Dano hoefde ik me geen zorgen te maken want baby's onder de 3 maanden zouden nog genoeg afweer hebben tegen de griep. Maargoed nu mijn vraag. Morgen krijgt Dano zijn eerste prikjes, aangezien hij wel aan de diaree is maar geen koorts heeft denk ik dat hij wel enigszins besmet is alleen niet alle symptomen heeft. Ik heb weleens gelezen dat je kindje niet geprikt mag worden als het iets onder de leden heeft. weet een van jullie hier iets van?
De algemene regel is: diarree is geen bezwaar voor de prikjes. Koorts wel. Of als hij zo ziek is dat hij antibiotica nodig heeft. Maar Dano kan dus gewoon zijn eerste prikjes krijgen. Trouwens, op het CB kijken ze eerst naar hem, als je dit verhaal uitlegt van de diarree kunnen zij de beste inschatting maken, en als het nodig is een nieuwe afspraak maken, hoor!
Bij mij vroegen ze vorige keer of ze verkouden was, verder zijn kwaaltjes als diaree geen bezwaar dacht ik. Koorts wel, dus misschien even tempen voor je morgen naar het CB gaat.
britt was ook ziek bij haar 2e prikje..ze had verhoging 38.5 en mocht haar prikje niet hebben.. een week later kreeg ze hem.